Vila och vaccination


 
 
 
 
 
 
Idag får hästarna vila, ganska varmt idag, bilen visade 15 grader och bara för några dagar sedan var det - ute. Det är ganska snabb omställning för hästar, päls och vad dem ska ha för täcke?! Fortfarande kallt på natten men jättevarmt på dagen.... =)
 
Idag har de även vilat på grund av vaccination. Veterinären Arne kom ut och tog båda samtidigt, så skönt att behöva tänka på det resten av året =) Jag tajmade in rätt tid då jag inte ska tävla fören om 3-4 veckor och när man vaccinerat en häst så är det tävlingskarrens i 1 vecka.
 
 
 
 


Båda hästarna fick beröm och han tyckte att de var väluppfostrade. Han gav även en fin komplimang att han tyckte att jag hade två snygga hästar. ;-) Han tittade även lite extra på Cassador och sa att han växer nog en bit till och oj va glad jag blev =) Gör ju inget. Då bad jag att han skulle kolla på den lilla tösen och där sa att han att hon borde växa en lite bit till, mer än Cassador. Så runt 6-7 borde hon vara färdig ;-) VÄX VÄX!!!
Han är verkligen supergo Arne, en pensionerad veterinär men som inte helt kan sluta utan håller på i en liten skala =) Great!!
 
 
 
Nu blir det jobb!! <3
 
Vi hörs!!
 
 


Postat av: Lovisa
2013-04-15 - 17:27:07

Så söta pållar du har! Var gärna med och tävla om att bli veckans blogg hos mig :D <3

Svar: tack <3 =)
Ica

URL: http://looviisaar.blogg.se


Postat av: My
2013-04-15 - 23:01:51

Verkligen jätte trevlig med bild/bilder i inlägg... Det blir på någosätt mer levande och som ordspråket säger;
Bild säger mer än tusen ord!

O fler bilder.... =)

Verkligen jätte fina bilder dessutom!

Kram My

Svar: Haha, Du har så rätt My!! Och har jag inte tagit något den dagen använder jag mitt lager. Finns ju flera 1000 i min dator ;-) Tack för din fina kommentar :) och roligt att du tittar in här :) kramar
Ica

URL: http://www.myes.blogg.se


Postat av: Frida
2013-04-15 - 23:16:29

Åh va fina hästar du har gumman;)
Skönt att du kunde tajma in vaccination av båda samtidigt och så pass långt innan tävling.

Hoppas de är pigga efteråt så de inte blir trötta och så.

Hoppas allt är fint med dig med ;)

KrAam

Svar: Tack going!! Ja visst var det, vill egentligen inte ha någon paus nu men det passade dem båda då de behöver återhämta sig lite =)
Hoppas allt är bra med idg och familjen!! <3

Kram
Ica

URL: http://Fridajohanssonsblogg.blogg.se


Postat av: amalias.se
2013-04-17 - 10:40:06

Lust med bloglovin - eller länkbyte?
Några planer för idag?
Ha en fin onsdag, Kram!

Svar: Hej =) ja men visst!!Jag har ridit båda mina hästar och laddar nu för en jobbkväll =)
Själv??

Ha det fint du med!
Kram
Ica

URL: http://amalias.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: