What a day...


 
 
Åkte till första stallet vid 9 idag, släppte ut Cassador med en tillfällig kompis, som han senare kommer att få lära känna i lösdriften. Fixade stallet, det går verkligen snabbt då stallet är litet och allt man behöver finns väldigt nära. Sen slipper man att konka på vatten då det finns vattenkoppar i boxen. Tog in Sas när två andra tjejer kom till stallet och skulle rida ut, följde då med då jag inte kan så många rundor än. Sas va helt lugn och lunkade med, vi travade lite och tog även en galopp, så himla fin och positiv. Skönt att slippa det där ridhuset :)
 
Åkte vidare till det andra stallet strax innan 12, där hann jag fixa i ordningen boxen innan Corvette anlände. Min fina lilla gråa, tyckte allt hon hade vuxit till sig lite. Mycket resligare och lite bredare, men inte mycket på höjden. Hon har nog slutat att växa nu, hon fyller ju 7 år i år och är en stor tjej. Men vi släppte in henne i boxen där det fanns massa god halm som hon kunde knapra på. När Caroline och hennes mamma hade åkt kom en kompis till stallet som kunde hålla mig sällskap när jag red ut, då jag inte ridit henne på över 1 år och hon har varit lite crazy så vill jag inte riskera något. Vi skrittade ut en liten runda, kändes fin och ganska cool. Lite saker fanns det att titta på och vi stannade upp några gånger men gjorde inget väsen av sig. När vi kom ner till travslingan så tog jag först ett varv i trav, eller jag kom halvvägs då det tog stopp. Massa läskiga saker att titta på men jag kunde övertala henne med att lirka med tyglarna och en bestämd skänkel. Travade hela vägen runt sedan utan problem, men kände att jag ville ha ett bra varv så travade ett varv till. Corvette är en väldigt positiv häst, om man jämför med Cassador så är hon riktigt cool. Hon kändes även större att rida, vilket bara är positivt då jag inte trodde hon skulle bli större än 160 när jag köpte henne som liten. Egentigen ska man ju aldrig stirra sig blint på mankhöjden om man hittar en fin liten häst, det är ridbarheten och känslan som väger tyngre. Corvette har alltid haft en väldigt stor galopp, hade hon inte haft den och en grym hoppteknik så hade jag nog inte behållt henne, pga hennes storlek.
 
När vi kom tillbaka från vår lilla runda så ville jag inte släppa ut henne i hagen då hon bara skulle sova en natt på detta ställe, så jag ställde mig faktiskt och gjorde en halvklippning. Hon är grymt duktig på att stå stilla när man klipper henne, finns inget ställe man inte kan klippa. Trimmade hela ansiktet, även öronen och frambenen utan bomull i öronen. Sedan kom det in några fler hästar i stallet och jag kunde åka vidare till andra stallet igen. Ville ju inte lämna tjejen själv inne så lite hästsällskap kändes lite tryggare. 
 
Väl framme i andra stallet så möttes jag upp av en underbar syn i hagen, Coshair och Cassador står helt bredvid varandra och mumsar tillsammans på sista höhögen. Tog snabbt fram mobilen och tog ett foto, visste inte om det skulle vara länge men de stod så en bra stund. Gick in till stallet och hämtade sedan Sas, nästa häst som skulle klippas. Orkade dock inte klippa hela kroppen så det fick bli en rolig halvklippning då jag ville klippa vid flanken där de svettas en hel del, men kommer klippa resten till helgen. Kände att det fick vara nog då både rygg och kropp sa att den ville hem. 
 
Efter 18.00 var jag hemma i lägenheten, tog med mig släpet då jag ska åka och hämta Corvette på förmiddagen och försöka få med så mycket packning därifrån. Har inte orkat eller hunnit packa i helgen, känner att denna helg gick åt som smort. Cassador fick vila idag, eller jag hann inte med honom, men de motionerade varandra i hagen så han har ju inte stått helt stilla.
 
 
I morgon kommer jag nog inte hinna så mycket mer än att flytta Corvette och lite grejer, sen på tisdag drar verkligheten igång, tre hästar ska ridas och jag ser verkligen fram emot denna månad. Men jag kommer nog att släppa dem i ridhuset, C och C, som på den gamla goda tiden <3
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: emelie
2015-02-02 - 02:28:11

Så fin hon är! Alltid gillat din lilla grå :) det va faktiskt tack vare vare henne som jag hittade hit:)
Hur stor/liten är hon nu då?

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: emelie
2015-02-02 - 02:30:54

Så fin hon är! Alltid gillat din lilla grå :) det va faktiskt tack vare vare henne som jag hittade hit:)
Hur stor/liten är hon nu då?

Svar: Va roligt :) Hon är bara 160.... Mätte henne igår, iofs efter jag ridit men hon har inte mycket till manke :)
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: