Kungsbacka, unghästmeeting!


 
Vecka 37, nästa helg, så är det tävling i Kungsbacka. De har en tävlingshelg fredag till söndag enbart för 4- 5- och 6 åriga hästar. Hästarna kvalar fredag/ lördag och har de då fått bra resultat dessa dagar har de en chans att ta sig till finalen på söndag. Så det vore bra träning att tävla i 3 dagar med Cassador och även få chansen till våran första placering, det hade ju varit så häftigt!! Att köra fram och tillbaka i 3 dagar med honom i över 1,5 timme enkel väg tycker jag inte är rätt för honom, surt för plånboken och absolut inte miljövänligt<3 så jag vill stalla upp honom där. Men då kostar ju en uppstallning 1300 och det svider lite i min plånbok just nu.
 
Först skulle jag stalla upp Cassador hos en familj som jag kom i kontakt med via nätet, men nu hörde Sara Ekman av sig och erbjöd box och boende hos henne. Jag är nästan lite chockad över hur underbara människor det finns där ute som erbjuder mig, helt främmande tjej, så mycket värme <3. Tänk vad denna blogg kan ge en nya möjligheter och vänner för livet <3.
 
Och ja jag vet att riktiga tävlingshästar är vana att stå på box flera dagar och det är så här ryttare lever men jag har inga föräldrar som sponsrar mig eller någon annan. Och OM man nu kan hitta andra lösningar är det ju underbart, han slipper ju att stå i mobila hästboxar. Och nej, jag har inte lärt mig att planera mina tävlingar och meetings under mina 2 år som jag tävlat hästarna. Lär mig något eller MASSOR varje år. Nästa år har jag redan några meetings jag vill åka på, så jag får väl sätta en spargris till att jobba på det :) 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Princess Lilla Lii
2013-09-07 - 13:34:28

Svar: Tack så hemskt mycket för din kommentar! Blev jätte glad :)
Drömmar är underbara, även ifall alla kanske inte blir uppfyllda!

URL: http://www.princesslillalii.blogg.se


Postat av: Annika
2013-09-07 - 16:21:13

SV. tja, kanske bio imorgon vi får se hur jag hinner :)

URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Postat av: Sara Ekman
2013-09-08 - 10:14:04

Men vad skoj!! :) Jag ska se om jag kan ta ledigt från jobbet på fredag, så kan jag komma bort till Kungsbacka och kolla och sedan guida dig hem till oss :D Kommer du själv eller med någon? Vi har ett litet gästrum på övervåningen med en säng och så har vi på nedervåningen en bäddsoffa som är för två personer :) Vill du ha Cassador i en av uteboxarna eller inne i stallet? :) Kram

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: Sara Ekman
2013-09-08 - 10:41:30

Haha, tveksamt om han får plats i bäddsoffan! ;) En av mina gamla c-ponnyer gick förresten in i vår tambur en gång när dörren var öppen och jag bara släppte henne en stund för att stänga av vattenkranen, haha, så hon hade nog gärna velat sova inne istället för i stallet ;) Kram

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: Anders R
2013-09-08 - 12:45:52

Nä klart den inte växer bara för att man tycker det Gav väl inte upp så för att ingen läste den utan mer för att jag själv inte hann något att skriva om.
Den där tråden är nog i regnbågens färger och många knutar på. Men vad gör det läser någon bloggen är jag glad för det.
Hoppas det går bra på tävlingarna nästa helg och vilken tur att du hittat någon att få inkvartering hos.

URL: http://oceans.blogg.se


Postat av: molly - jmphoto ♛
2013-09-08 - 20:28:13

vilken härlig bild!

sv: hehe ja om man gillar kräftor! själv tyckte jag bättre om pajerna haha ^^

URL: http://jmphoto.webblogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: