Cassador H 6 år


 
 
 
Jag tänkte nu göra två korta fakta-inlägg om båda mina hästar :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
CASSADOR H..
 
  • är 6 år, född 2007.
  • 166 cm
  • svart/brun
  • valack
  • är e: First Fantasy och ue: Sandro.
  • köpte jag 16 januari 2012 från Holland (firade 1 år tillsammans nyss).
  • är en Dressyrhäst i passet, MEN om hästen själv får välja så är han en ren Hopphäst ;)
  • älskar att bitas, naffsas, stegra i hagen, bita i eltråden (utan ström), bära runt på hinkar och tunnor.
  • är en lugn häst på tävngsplatsen i hantering och kan lastas med 1 person....
  • ...men inne på banan är han en raket med eld i baken och söker hinder efter hinder.
  • stoppar nästan allt i munnen, senast var en bit kladdkaka och den åt han upp.
  • är en svävande dressyrhäst som får piloten att känna sig (vilket stämmer, bild 1.20) högt över hinderna.
 
  • är förmodligen gjord av gummi, säger våran tränare Amanda Ericsson.
  • hatar alla hörn i ridhuset, speciellt när de har ställt dit en julgran med belysning.
 
  • är pappas favorit : )       
  • är världens snällaste häst när det kommer till skällande, jagande, hängandes i svansen hundar :)
  • har världens lyckligaste tjej som äger honom och får uppleva något magiskt på tävling <3
 
 
 
 
 
 
 
//Ica <3


Postat av: Mamsen
2013-01-25 - 17:45:24

De är jättefina båda dina hästar, men det är något speciellt med Cassador, han känns lite magisk. Kanske för att jag har mer respekt för honnom, corvas har vi ju sett växa upp....

Svar: Jaa, han bits :)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: