Tävling, "Bästa Pärlan"!!


 
 
 
Nu kommer det något som ni väntat länge på... Eftersom min blogg fyller 1 år tänkte vi fira detta och dra igång med vår första tävling. Tävlingen heter "Bästa Pärlan" och är ett samarbete tillsammans med PerlStoft.
 
 
 
 
 
 
Vad vinner man?? Den som vinner kommer själv att få välja ut ett pannband på www.perlstoft.se, eller designa ett helt eget. (gäller ej de smycken som har detaljer i äkta silver)
 
 
För att delta i tävlingen ska NI nominera någon speciell person i eran omgivning, den "Bästa Pärlan". Jag gillar att lyfta fram mina läsare och personer i min omgivning, nu får NI chansen att lyfta fram någon som ha gjort något för er eller som betyder något. Ni skriver er motivering här, i kommentarsfältet, varför just denna person ska vinna ett pannband från Perlstoft.
 
 
Ni ska även gå in på facebook, gilla Perlstoft och dela sidan (tävlingen). Ni får gärna dela tävlingen på eran instagram och blogg om ni har någon.
 
 
 
 
WWW.PERLSTOFT.SE
 
 
 
 
 
 
 

Tävlingen startar idag och avslutas den sista i månaden, 28/2.
Vinnaren kommer publiceras här på bloggen den 2/3.
 
 
LYCKA TILL, må BÄSTA PÄRLAN VINNA!!!
 
 
 


Postat av: johanna
2014-02-10 - 13:15:35

vill du göra mig en jätte tjänst? :)
gå då in på facebook och anmäl denna användare https://www.facebook.com/alexandra.boiardt.7?fref=ts
eller profilbilden. Det är jag på bilden och hon utger sig för att vara "mig". Tack på förhand! :)

URL: http://johannaj.se


Postat av: Tobias Pettersson
2014-02-10 - 13:23:27

Du har en otroligt fin blogg gillar den verkligen. du får järn gå in på min blogg om du vill den handlar om kändisar mina åsikter och massa tips på alt från recept till bloggdesign. Hoppas du får en bra dag
http://tobiaslife.nu

URL: http://tobiaslife.nu/


Postat av: emelie
2014-02-10 - 14:43:30

Jag nominerar min bästabästa vän Emma (xoffbeat.blogg.se) När jag 2011 råkade ut för en hemsk ridolycka som gjorde att jag va tvungen för att steloperera nacken så va hon där och hjälpte mig med min tokiga unghäst (som orsakade detta) hon red honom, åkte i backen, hoppade upp igen om och om igen. Med hennes hjälp så fick vi honom så ridbar att han gick att sälja, Hästen jag skaffade efter det hjälpte hon mig också otroligt mkt med då den visade sig sparka bakut i galoppen när man började ställa krav, (Jag va ju LIVRÄDD när hon började sparka)
I samma veva lånade hon ut sin välridna supersnälla häst till mig ett tag så han kunde hjälpa mig få tillbaka lite självförtroende.
Hon finns där för mig varje dag, jag vet att jag kan säga allt till henne utan att hon dömmer mig. Hon är verkligen så jävla bäst helt enkelt. Hon är värd alla pärlor i hela världen enligt mig!

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: annsoh
2014-02-10 - 16:18:06

Hej! nu har jag kört i gång dagens blogg! skulle vara jätte kul om du ville vara med, vem vet det kanske blir du som vinner o blir länkad inför alla mina läsare! ;) ny vinnare varje dag! http://www.nattstad.se/annsoh

URL: http://annsoh.blogg.se


Postat av: Ia
2014-02-10 - 19:32:21

Min bästa pärla är Rebecka! (www.jolisporthorses.blogg.se)

Hon är den finaste vän man kan tänka sig som alltid finns där för en och behöver man ett stötande ord någon gång så ser hon detta och ger en massor! Hon är min pärla! <3

Postat av: Allroundryttar'n - Anna & Polett
2014-02-10 - 21:31:30

Vad tycker du om det Tyra skrivit på sin blogg om Veldstar? har du ngt att kommentera eller vilja ändra i hennes åsikter och hur hon upplever och värdesätter stället? Skulle vara roligt att höra då ni båda nyligen skrivit åsiktsinlägg om detta och båda har hästar därifrån!
Kram

URL: http://www.allroundryttarn.horseworld.se


Postat av: Vera ♡
2014-02-10 - 21:37:48

Åh jag vet precis vem jag vill nominera som pärla!!

Min medryttarhäst /foderhästs ägare, världens bästa Ida. (vuxen) Som alltid ställer upp och genom sin verksamhet (ridskola för barn med funktionshinder) gör så himla många främst barn glada och sätter en guldkant på deras tillvaro!

Hon tar sig alltid tid hon kanske egentligen inte har och är alltid positiv. Hon får en orka kämpa och att tro på sig själv. Hon är den snällaste person jag någonsin träffat och är mån om precis allt och alla och ser verkligen till allas bästa främst då också hästarna! En personlig plan till varje häst och alla blir verkligen behandlade så som dom förtjänar. Alla hennes hästar är harmoniska och glada och det jobb hon gör mestadels själv är OTROLIGT!

Hon förtjänar verkligen att vinna. Hon gör VERKLIGEN det för jag vet ingen annan som henne.

Kram

URL: http://vera.weride.se


Postat av: Jessica
2014-02-11 - 00:37:47

Detta kommer låta jättetråkigt, men det är så givet!

Det finns en individ i min närhet, som bär mitt hjärta och som jag alltid litar på. Jag skulle ljuga om jag sa att vi alltid är överens, men även i grå duster har vi, ja jag vågar påstå att vi har ömsesidig kärlek till varandra. Hon är inte bara min bästa vän och en stor, stark individ jag har haft bredvid mig genom alla tuffa år. Hon är även min "extramamma". Det blir tufft utan henne, när den dagen kommer.

Vi har gjort så mycket tillsammans; allt från riktiga dumheter till seriösa grejer. Hon får mig alltid så glad, varm i hjärtat och äkta, långvarig trygghet. Hon är som en sköld mot allt hat i världen, hon älskar alla och ger alla samma stöd och trygghet. Hon tar hand om alla - även dem som behandlar henne som ren skit. Hon är stark i huvudet och så tuff och motståndskraftig, men ändå så oerhört mjuk mot andra. Åh, jag älskar henne över allt annat!

Det tråkiga kommer här, men det är verkligen så givet! Men hon är just det; "Bästa Pärlan", min gamla goa fantastiska stjärna Pärla. Därför skulle jag vilja tillägna henne denna titel. :')

URL: http://vinna.blogg.se


Postat av: Allroundryttar'n - Anna & Polett
2014-02-11 - 09:46:24

Jag vill vara med och tävla, och jag vill nominera mig Pappa som "bästa pärlan", även också "Bästa pappan". Jag har en närmre relation med honom än med min mamma, det brukar alltid vara tvärt om att dottern är närmre mamman, men hos mig är det tvärt om. Med pappa kan jag nästan prata vad som helst om.

När jag fick hjärtat krossat i somras var det han som tog ledigt från jobbet för att vara med mig och prata om det jag behövde få ut som jag varit med om. En hel vecka grät jag och då var han där och lyssnade. Han tog med mig ut på aktiviteter för att tänka på annat, och prata.

Han är alltid där och stödjer mig, han tror på mig och litar på mig. Vill jag starta ett företag ser han inga hinder, som min mamma gör, utan han verkligen tror på att jag kan, vågar lita på vad jag kan gå för och ställer upp och hjälper mig!

Det är även han som stödjer mig och mitt intresse för hästar. Ingen i min familj är hästintresserade men min pappa verkligen försöker vara intresserad. Han går med frivilligt på Falsterbo och suger in allt jag säger som en svamp, det var även han som övertalade mig att ta chansen med att ta Polett på foder. Jag tvekade för att mamma var hårt mot det. Men pappa övertalade mig att det inte kommer en lika bra chans eller tillfälle, och han stödjer mig i allt jag väljer och framför allt, han lyssnar.

Jag älskar min pappa och har riktigt kul med honom, han är världens bästa pappa och en riktig pärla! <3

URL: http://www.allroundryttarn.horseworld.se


Postat av: Lexi
2014-02-12 - 21:54:48

Detta kanske är lite knasigt men men!

Jag vill iaf nominera min Farfar som alltid ställer upp för mig! Han kör mig vart jag en vill och exakt när jag vill! Han är då den som ligger bakom att jag väl kommer till dem roliga tävlingarna med dig!
Han ställer även upp när hästarna rymmer! Då va han här på 10 min och gick ute och letade efter dem i regnet i 2 timmar! Han lämnade vilen och allt bara för att hjälpa mig!

Han brukar även överraska mig med att fixa kaninerna! Han gör allt man ber honom! Älskar verkligen den människan! Han ställer upp i stallet med att tömma kärror, hämta vatten osv! Minns väl dem dagen vi kom till stallet då jag såg att Cassador inte hade vatten och kunde själv inte bära eftersom hade så ont i ryggen! Så då va han så snäll och hämtade vatten åt Cassador spm sedan direkt välte ut vattnet!

Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva hur mycket jag gillar snarare älskar min farfar! Så min pärla blir då Farfar!

Kram på dig Erica! <3 läxan kexan, din lilla fotograf/hästskötare! :)

URL: http://annaokexi.devote.se


Postat av: Vanessa
2014-02-15 - 21:34:34

Min "pärla" är min syster, jag älskar henne mer än allt på denna jord. Även om vi bråkar väldigt, väldigt ofta och då säger vi väldigt fula saker till varandra, men hon har ställt upp för mig i vått och torrt.
Ibland när jag kommer hem från skolan har hon gjort varmchoklad och gjort goda mackor/frallor.
Och flera gånger när vi har varit och shoppat tillsammans och jag har inte haft pengar, då har hon slösat flera hundra kronor på mig, för min skull.
Jag älskar henne och hon betyder allt för mig!

URL: http://vanessalander.blogh.se


Postat av: emelie
2014-02-20 - 06:58:20

Kom på att jag glömt gilla dem på facebook! Hehehe gör detta omedelbart

Svar: Kanon =D
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: Therese L
2014-02-22 - 22:17:51

Jag vill nominera en mycket omtänksam vän.
Hon är en häst-tjej rakt igenom, hästarna kommer alltid i första hand och hon hjälper alla i sin omgivning med goda råd eller handfasta tips. Hon snackar aldrig skit, hon krånglar aldrig till saker- hon bara förstår hur hästar och människor tänker och har en fantastisk förmåga att ge en självförtroende!
Hon var med mig när jag provred min häst, och hon har ställt upp för mig hela vägen från köp till vad hästen är idag. Utan henne hade jag fortfarande varit nybörjare på hästar och jag hade kanske trott på hästens förra ägare som sa att han inte kunde gå i form utan gummisnodd!
Karolina Perä, hon är den bästa pärlan! :)

Postat av: Sara Ekman
2014-02-23 - 12:02:53

Min Bästa Pärla är så klart min lilla mamma! Vad hade jag gjort utan henne? Är så kul att vi har hästarna som gemensamt intresse och hon hjälper alltid till och ställer upp. Åker alltid med på träning och tävling och stöttar och peppar! :) Sedan gillar hon ju också bling till hästarna ;)

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: silverbjälke
2014-02-26 - 18:53:33

Jag vill nominera unghästutbildaren och tränaren Jannica Wadell på JW sporthästar för att hon är en av de bästa vi har i landet utan att veta om det själv och bara jobbar jobbar jobbar trots otroliga motgångar med nedbrunnet stall och sen en galen markägare på nästa ställe, hon bara flyttar och kör igång igen utan att låta något rubba hennes fokus från hästen. Det jobb hon gjorde med mina hästar är oslagbart och tro mig, jag vet vad en riktigt outstanding utbildning av häst är när jag ser det. Och det ser man inte ofta, Därför nominerar jag henne. Jag vill att hon får det för att jag vet vad en liten liten sak kan betyda när det kommer oväntat och från hjärtat.

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: