Corvette


 
 
Corvette Ts är ett svenskt halvblodssto som föddes utanför Halmstad den 3 maj 2008 och är e: Camaro M ue: Solid 686. Två månader senare var jag ute och tittade på fölungar, Corvette var den tredje jag åkte och tittade på och blev förälskad direkt. Hon gick ifrån sin mamma för att hälsa oss som kom in i hagen, fantastisk personlighet och gosig redan som liten. När hon va 3 månader bestämde jag mig för att köpa Corvette och besökte henne oftare och oftare. Vid 5 månaders ålder åkte vi på fölvisning och visade upp henne, hon blev klass 1 med 45 poäng och fullt godkänd. Efter detta så gick köpet igenom och hon fick stå kvar på gården. När Corvette var 3 år hoppade hon hem ett hoppdiplom och fick 877878 och 99 på hoppningen <3 Tänk er, min allra första häst hoppar hem ett diplom, superstollt!!
 
Året Corvette blev 4 så flyttade vi in till stan samtidigt som Cassador kom från Holland. Nu började en resa med tävling, träning, med och motgångar. Corrvette har aldrig någonsin varit en lätt häst att rida, snarare alltid varit för svår för mig som varit väldigt grön. Men aldrig någonsin har jag ångrat mitt köp av denna fantastiska individ (lite jobbig ibland), även om jag har gått och lagt mig med tårar och förtvivlan. Corvette må vara ett ganska (läs väldigt) skarpt sto men med oerhört stort hjärta och har räddat mig alldeles för många gånger. Hopptekniken har hon verkligen och är en riktig fajter. Jag tror på henne och om jag får bestämma säljs hon aldrig..
 
Tyvärr blev det för mycket för mig med två hästar, mest ekonomiskt, och då jag inte kunde sälja Corvette så blev det att jag lånade ut henne på foder. Hon står nu utanför Linköping hos en tjej som älskar henne enormt mycket och jag tror att det kommer bli väldigt svårt att ta tillbaka henne en dag. Jag får uppdatering hela tiden från dem och lägger upp både bilder och filmer från träning och tävling, så bloggen har inte glömt Corvette. 
 
Min dröm är att kunna ta föl på Corvette och ha henne som avelssto i framtiden. Jag vill kunna avla fram mina egna hoppkanoner och vem vet, en dag kanske denna dröm blir sann. Man får aldrig sluta att hoppas och drömmar kan aldrig vara förstora. Även om man inte når ända fram så hade jag blivit besviken på mig själv om jag aldrig försökte.
 
 
Har ni några frågor om Corvette så svarar jag gärna :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: