Snart helg!


 
 
Idag va det riktigt kallt, visst var det kallt igår men nu bet kylan tag i både kinder och rumpa så fort man gick ut. Inte alls roligt att rida i detta isiga väder då vår snö i Halmstad försvann lika fort som den kom. Så rida ut är ju inget att hurra för, ogillar att sitta i ridhuset att nöta varje dag men roligt har det varit på en ny häst.
 
Ja idag fick jag rida största hästen i stallet igen, kändes ju väldigt ovant igår men idag kände jag mig nästan lite hemma. Cheerica som hästen heter är 1.75 cm med väldigt långa ben. Inte jättejobbig att rida då hon är väldigt lätt i typen och känslig för hjälper. I början av passet så skulle spökena i ridhuset ha lite roligt och slog lite på väggarna så damen under mig flög till några gånger. Det var bara i början av passet när hon va lite spänd, sen flöt det på riktigt bra och vi kunde rida igenom alla läskiga hörn. Kändes superfin i slutet, väldigt ärlig och samarbetsvillig häst även om det spökar lite. Längesedan jag fick denna klickande känsla på en annan häst, påminner väldigt mycket om Cassador. 
 
Först när jag kom till stallet tog jag in Cassador och pysslade med honom. Upptäckte att han va gräsligt dålig i magen och är rädd för att en dos Metacam ställde till det för honom. Jag har kämpat länge för att få bukt på det då han är väldigt känslig vid nytt hö m.m. Så innan jag gav Metacam va han superfin men nu, usch fy stackars kille. Fick ställa mig och hinka varmvatten och tvätta svansen där stora kocker hängde med is och bajs. Stor nackdel och kanske den enda i vårt stall, att vi inte har en spolspilta som fungerar vintertid, har ingen inne nämligen. Men jag schamponerade och dränkte den i pälsglans och sedan torkade den med en stor handduk. Gjorde sedan en fläta och drog på ett svansskydd, hoppas inte det åker av men svansen kommer vara skyddad ett tag i alla fall.
 
Stod och studerade Cassador en stund när jag hade han inne. Tycker inte alls han ser pigg ut så tog tempen men visade inget. Han har ju ingen rolig mage så hoppas bara den blir bättre snart. Matlust hade han ialf och drog i sig två hinkar med mat som jag vanligtvis ger han en innan och en efter ridning. Mash och hackad strå. Åh jag vill bara åka iväg till veterinären nu och få svar. Hatar att inte kunna veta...tänk om de bara kunde prata <3
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: