Sablar tur alltså!


 
 
 
Tisdag var det idag ja, snöovädret började redan igår kväll så det var lite slirigt att köra hem redan då. Det var lite halt att ta sig ut till stallet idag, den vägen har aldrig skottats så det gäller att man håller sig i spåren annars glider man ner i diket. Ja vilken tur jag hade med vädret, tänk om jag hade behövt åka idag istället?! Nä usch och fy, då hade jag inte åkt. Min mardröm är och kommer alltid vara att bilen ger upp mitt i backen mot hallandsåsen. Jag har pussat och klappat min bil många gånger för att den kämpar sig upp i 60 km/h, fortare vågar jag inte köra uppför.
 
Idag tog jag med mig Lucy och Cassador på en lång runda i skogen barbacka. Jag satt verkligen och njöt hela tiden, frisk luft, det snöade inte eller blåste. Helt perfekt att rida ut och både hund och häst lufsade glatt i snön. Cassador var verkligen värd detta, lite omväxling istället för ridhustrim. Så vi skrittade och travade, klättrade lite men ställde inte så mycket krav på Cassador, mycket skritt på långa tyglar. Det enda jag bad honom var att han inte skulle sticka i traven, när han fick trava en gång i början så ville han trava hela tiden sen. Pigg som bara den, min fina friska tokstolle till häst <3
 
I morgon blir det trim med bommar och något litet hinder kanske. På fredag ska jag iväg och rida 5 och 10 åringen, sedan ska Cassador även trimmas eller ridas ut. På lördag ska jag åka iväg och hoppa Cassador hos en kompis, de brukar alltid ha bra banor frambyggda. På söndag ska jag till Åstorp och hjälpa till, ska även rida 10 åringen då det kommer vara tajt mellan starterna. Inte mig emot =D Kommer ju känna av suget att tävla men Cassador är inte redo än, eller han kanske är det men inte jag. Tycker Laholm är bäst att starta på som förstatävling, inte långt kvar till v.6.
 
 
 
 
Best friends <3
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: