Nyttig träning för mig


 
 
I morse vaknade jag upp med ångest och förtvivlan. Jag älskar att gå upp på morgonen och åka till stallet, inga problem vilken tid det blir. Jag låg och funderade en stund innan jag gick upp, känslan att veta men ändå inte veta räcker inte för mig. Jag kom till stallet och stod och pratade med en vän och då insåg jag att gå och vänta på något i 15 dagar som behöver behandlas nu är inte ok. Så jag ringde till Owe i Helsingborg och vips har man en tid på måndag. Så himla skönt! 
 
Jag blev beordrad lätt ridning när Cassador går på Metacam men jag har just nu noll lust att sitta upp på honom. Han fick vila helt idag, även i morgon och på lördag får han vila, kanske en liten promenad i ridhuset. På söndag kommer jag jogga honom lätt och även måndag, sedan åker vi ner till Helsingborg på lunchen på måndag. Har en bokad tid 14.00, ska bara lösa det med jobbet, chefen vet inget än men Cassador går i första hand och jag ville ha den snabbaste tiden. 
 
Idag fick jag äran att rida en väns häst i stallet, stor tjej på 1.75. Väldigt roligt att jag fick förtroendet att rida henne, kommer även rida henne i morgon med. Det är verkligen så nyttigt att rida flera olika hästar, ingen är den andra lik. Denna stora tjej hade underbar trav som va lite svår att hänga med i början innan jag kom in i ridningen. Däremot är de väldigt lika Cassador och Cheerica då man måste ha koll på den elastiska kroppen, inte bara att rida rakt på. Vi galopperade inte så mycket då hon är under igångsättning men galoppen kändes mjuk och väldigt spänstig. Blev allt lite kär i henne :)
 
På lördag ska jag åka och prova en kompis 5 åring. Funkar det där kommer jag hjälpa henne då hon har lite fullt upp med sin 7 åring. Bara roligt att hjälpa till och så himla nyttigt för mig. Vet ju inte hur länge Cassador behöver för att återhämta sig men jag kommer ge han den tid han behöver. Tävlingarna finns kvar, men jag får se det så här istället. Det är ju alldeles för kallt för att rida i kavaj nu ;-)
 
Hojta till om ni bor i eller utanför Halmstad och behöver hjälp med er häst! Jag vill bara rida nu!! 
 
 
 
 


Postat av: Hanna
2016-01-14 - 14:24:29

Hon ser verkligen stor ut 😀

URL: http://nouw.com/brusell



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: