kyliga dagar


 
 
Brrr.. inte lite kallt ute men som tur är blåste det inte idag. Så jag gav mig ut barbacka, vill ha Cassadors rumpvärme ;) Han fick två filtar och jag fick en egen runt mina ben. Skrittade ut en lång runda och klättrade en massa. På vägen hem så tog jag lite galopp på en raksträcka och visst var han lite spänd och tittig i början men i slutet slappnade han av och galopperade riktigt fint och avslappnat. Mycket lättare att galoppera honom ute utan sadel, kommer lixom åt honom mer med benen och jag sitter mycket stillare. Så ja, jag kommer att ha tränngsvärk i morgon =D
 
Igår trimmade jag vanligt i ridhuset, gjort det i tre dagar för att komma igång lite, bara lösgörande och inte så mycket krav. Skrittat ut lite med innan passen. Underlaget har varit lite hårt i ridhuset så inte kunnat hoppa något. Ställde fram ett lågt sockerbitshinder igår bara för att kunna skutta lite. Idag har de däremot lagt salt på underlaget så jag hoppas att det och även lite mildare väder i helgen gör susen så man kan hoppa lite på söndag. Åh vad jag längtar till tävlingssäsongen nu!! Äntligen anmält mig till årets första tävling i Laholm, kommer starta med 110cm och 115cm den 13 Februari. Någon mer som ska dit?? =D
 
 
 
 


Postat av: mathildaliv.blogg.se
2016-01-07 - 12:52:56

Väldigt fin bild och bra blogg!

Svar: Tack så jättemycket =D
Ica

URL: http://mathildaliv.blogg.se/


Postat av: Elin
2016-01-07 - 13:15:34

Mysigt med barbackaridning, finns det något bättre på vintern? :)

Svar: Nä det är så mysigt och mycket varmare :D
Ica

URL: http://liveloveride.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: