Go'kväll allihop


 
 
Vilken fantastisk helg jag haft med goa vänner, ridit hästar, varit på indisk afton med massa underbara hästmänniskor som man nästan bara träffar på tävling annars, både nya och gamla ansikten. Känner mig full med energi, trots ovissheten med Cassador så tror jag att det löser sig, det måste det göra!
 
Jag började lördagen med att rida en kompis sambos 10 åring e: Quite Easy ue:Cardento, wow, jag blev nästan lite kär eller jag blev bokstavligt det. Travhoppade 1.20 och han gjorde det så plättlätt. Den hästen tyckte det va skitkul att hoppa, bockade efter hinderna men va coollugn innan. Trots att han inte var lätt att rida så hittade jag knapparna tillslut. Vilka fantstiska språng han gjorde och man kunde verkligen känna hur rätt och avslappnat han hoppade med kroppen. Man kan säg att denna häst hade nerverna innanför kroppen medans Cassador har sina utanpå. Hoppas jag kan fixa film nästa gång. Sedan fick jag rida kompisens nyblivna 5 åring e: Cohiba ue:Marco Mitras. Denna lilla tjej testade mig verkligen och var allt annat än lätt att rida men i slutet accepterade hon mig och lyssnade till mina hjälper. Ja tänk vad dessa ston ska vara svåra att övertala, men när man väl har vunnit deras förtroende så är det inte mycket som slår det.
 
Verkligen roligt och nyttigt att rida andra hästar, hunnit med 4 olika på en vecka. Det hör inte till vanligheterna men det var verkligen på tiden då jag behöver det för min egna utveckling och även få en bredare syn. Man blir ofta hemmablind och bekväm med det man har. Jag kommer rida både 5 och 10 åringen lite nu och det ska bli väldigt roligt att se hur vi utvecklas tillsammans, även min egna ridning.  
 
Cassador har nu vilat i 2 dagar.. då jag inte alls har haft lust att sitta på honom. Däremot så bestämde jag mig för att rida han både idag och i morgon, då han inte visar något i ridningen och jag tänkte att det är bra att han får anstränga sig lite innan jag åker till veterinären. Finns det något där och han inte klarar av min ridning två dagar innan så behöver han hjälp. Men jag vill inte spekulera i det mer nu, idag kunde jag svära och sätta tusen spänn på att häststollen va frisk. För fy i fan vilket pain in the ass han var. Cassador blir alltid lugn i andras hästars sällskap, han går lixom in i sig själv och myser då han ogillar att vara själv i ridhuset. Idag var det 6 hästar i ridhuset vilket aldrig händer men... han var överallt och var rädd för allt. Han var spänd och struntade fullständigt att lyssna på mig. Tro mig, jag försökte hålla humöret uppe... men tillslut hoppade jag av, arg och genomsvett, jag orkade inte mer. Visst känner man sin häst väl i detta lag och idag var det den gamla vanliga Cassador upp i dagen, både på gott och ont.
 
Förmodligen åker man väl till veterinären med en frisk häst i morgon, min vanliga tur men då får jag det svart på vitt. Är han dålig så hittar han säkert det, är han frisk så är det bara att tuta och köra. Är han däremot frisk kommer jag be om något som lugnar honom och som jag kan tävla på, för jag orkar inte med ett år med hans nerver. Då får han gå två pass om dagen... Nej nu pratar vi inte mer om detta, vill bara ha svar nu om det är något fel på honom så man kan fokusera på det. Håll tummar och tår att han inte hittar något, men är det något så håller vi tummarna och tår för att han hittar felet <3
 
Lovar att uppdatera på instagram så fort vi lämnar kliniken, uppdatering på bloggen kommer senare eller dagen efter då jag måste åka direkt till jobbet när jag lämnat Cassador.
 
 
 
 
Sagohästen QB - Quite Beautiful
 
 
 
 
 DC-Stablesbrudarna 
 
 
 
Prinsen C 
 


Postat av: Jessica
2016-01-18 - 15:04:33

Kommenterar aldrig men är inne och läser då och då. Mitt sto har också nerverna utanpå kroppen för det mesta.. Vissa dagar kunde man bara sitta och vänta på explosionen, som kommer, och efter det kan man börja rida.

Jag har provat något som heter Thia-Cal från finish line. Det fungerar! Hon blir så mycket mer tillfreds när jag ger henne det. Hon lyssnar på mig, är inte uppmärksam på allt annat som sker i ridhuset. Man märker verkligen på henne att hon är nöjd, måste inte hålla koll på om ridhusdörren öppnas, eller om någon flyttar på en stol på läktaren. Det är dock svårt att få tag på, men om man letar lite så går det, alternativt beställa från England.

Prova, funkar det inte så har du i alla fall provat, men alla som jag hört med/läst om som har provat det fungerar det på. :) Tror tillomed de har garanti "funkar det inte, pengarna tillbaka" detta får man även tävla på, så det är ingen karens :)

Svar: Då var det på tiden ;) Nä men roligt att du följer mig och hästarna, sen blir man ju extra glad när det dimper ner tips och hjälp från er läsare, blir så glad!
Jag fick ett magnesiumpulver som jag inte provat innan från Uwe. Funkar inte det ska jag absolut prova ditt tips <3 För mig är det viktigt att jag kan tävla på ett tillskott, annars kan jag strunta i det. Så jobbigt med karens hit och dit.
Tusen tack för du skrev!
Ica

Postat av: Emelia
2016-01-19 - 16:31:00

Åh, vilket härligt namn och grymt fin häst!

Svar: <3 Visst är den fin :-)
Ica

URL: http://www.nouw.se/emeliaperala



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: