Bloggar för er skull :)


 
 
Med allt som händer runtomkring mig just nu så är jag extra taggad på att blogga. Känner att jag fått in ett bra flow igen men jag skulle vilja ha lite mer åsikter från ert håll. Vad vill ni läsa om på bloggen detta år?? Något ni saknar i bloggen eller som ni vill ha mer utav?? :) Kom med vad som, jag är öppen för nästan allt!! Alltid roligt att få feedback från er så jag vet vad jag kan ge er för godis. 
 
 
 


Postat av: Linn
2016-01-13 - 01:08:58

Utrustning är ju alltid kul, bilder på shopping osv.

Svar: Ska försöka bättra mig lite med det. Inte riktigt haft den lusten då det känns så skrytsam att lägga upp men sen förstår jag att ni läsare gillar att se och läsa om produkter. =D beror ju säkert på HUR man lägger upp utrustning m.m
Ica

URL: http://diamondscharm.blogg.se


Postat av: Malin
2016-01-13 - 06:36:48

Det här kanske inte är en fråga,men jag har jätte problem med att räkna galoppsprång i hoppningen, har du må tips hur man ska börja så att det verkligen sitter? Har du några bra markarbete/hopp övningar? 😀

Svar: Tack för din fråga, jag kan absolut fixa ett inlägg om detta till helgen, så gott jag kan ialf ;-)
Ica

Postat av: Gitta
2016-01-13 - 13:41:43

Jag älskar att läsa din blogg. Jag tycker den är så himla bra som den är, du har börjat lägga ut mer filmer från era träningar. Det är jätte roligt och man får följa med på en annan nivå ;) Gillar även att du lägger ut övningarna. Bloggen ger så mycket nyttiga tips och det är roligt att få följa er live :) Fortsätt bara som du gjort, den är guld <3 Kram / Gitta

Svar: Tack fina vän <3 så roligt att läsa det du skriver! Jag ska fortsätta i samma stil, bara lägga till lite extra godis då och då. Känner mig verkligen bloggsugen igen =D Kramar!
Ica

URL: http://elcaudillogitta.blogspot.se


Postat av: Lina
2016-01-13 - 19:40:51

Gillar inlägg där du visar dina hoppövningar, ser gärna att du berättar tanken med varje övning osv med :)

Svar: Tack för din önskan, ska absolut fortsätta med det och lägga till lite tankar osv. Letar just nu efter en sida där man kan rita snygga hinder och övningar. Hoppas få tag i det snart =)
Ica

Postat av: Louise
2016-01-16 - 19:13:18

Jag vill gärna veta mer om hur det är att ha häst på lösdrift. Är det några skillnader i hans psyke eller beteende mot när han var uppstallad? Jag föreställer mig att hästar skulle bli mer harmoniska av att gå tillsammans så som era gör. sant eller falskt?

Svar: Cassador visste inte hur man skulle bete sig som häst bland hästar när han kom från Holland. Han var väldigt låg i rang om inte lägst. Han kunde heller inte förstå sig på hästspråket, dra bak öronen eller backa undan om en häst kickade honom. Han fattade helt enkelt ingenting hur det är att vara häst i flock. Det har han däremot fått lära sig med mitt sto, kom han för nära blev han sparkad.När jag släppte honom med flocken på DC stables så var han lägst i rang och höll sig undan länge. Idag är han en i killgänget och leker. Fyra valacker med blandad ålder älskar att busa och leka med varandra, de kan hålla på i timmar. Tack vara att Cassador har fått tid att lära sig att vara en riktig häst så har det självklart stärkt hans självförtroende. Han har enbart gått upp i vikt och blivit finare i ridningen. Förr kunde Cassador inte stå inne utan att stressa upp sig i stallgången eller boxen, stegra tusen gånger och bli rädd för allt. Nu är de ute i verkligheten dygnet runt och alla hästar i flocken mår super av att vara ute. De äter när de vill, de går och lägger sig i ligghallen med massa halm när de vill, de ger sig ut i hagarna när de vill.. de väljer sitt hästliv själva helt enkelt. Bara vi som kommer och stör någon timme om dagen för att rida =)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: