Tagga tävling!!


 
 
 
Hur taggad kan man vara på en skala?! Oh yes, väldigt!! Jag putsade och packade allt i förmiddags när jag hade ridit klart Cassador. Jag har även tvättat täcken, schabrak och även benskydd så allt kommer vara superfint och redo för all gegga att lägga sig på nytt. Speciellt på de rena benskydden ^^. Tvättmaskin är bland det bästa som uppfunnits. Tänk om man skulle försöka klara sig utan den..
 
Jag hårdtrimmade Cassador idag. Skrittade ut lite först men åh va jobbig han va så vände där solen tog slut. Gick in i ridhuset och började med att trava honom väldigt mycket framåt då han inte alls lyssnade och hade massa överskottsenergi. När han började lugna ner sig och fokusera på mig så gick jag ner till skritt igen och trimmade länge. När han kändes väldigt mjuk ocjh böjbar så började jag jobba honom på serpentiner i trav. Allt kändes riktigt bra när jag kommit så här långt, även galoppen sen flöt på och det kändes som jag kunde göra vad som helst. Avslutade med att rida ett litet eget dressyrprogram taget från luften. I slutet kan ni se i klippet att vi vänder upp längs medellinjen och gör några byten. Det är det här som är så himla roligt med denna häst, jag kan inprincip göra precis vad jag vill, det är egentligen bara jag själv som kan hindra mig från det. 
 
Det blir lite sovmorgon i morgon, inte vad vi det när man ska åka på tävling. Tar väl 40 mintuter till tävlingsplatsen och allt är färdigt i stallet förutom Cassador. Tvättade hans svans idag men vet inte hur den kommer att se ut i morgon. Så är det att leva med en utomhushäst, man vet aldrig vad man får på morgonen ;-)
 
 
weiiiiiiiiii, tagga tagga... nej inte du Cassador, du får Equiliser så du ska INTE tagga.
Men jag, weiiiiiiii va roligt det ska bli!! :D
 
 
 
 


Postat av: Philippa Wilkens
2016-02-13 - 10:04:53

Lycka till! :)
Kram

URL: http://phensen.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: