Hemsk natt


 
 
Legat vaken sen 06.00 och jag är väldigt glad att jag inte skulle tävla idag! Inte sovit många timmar inatt pga av att magen har gjort ont. Peppa peppa så har jag aldrig problem med det eller huvudvärk. Måste varit något jag ätit för kan inte sätta fingret på vad det är. Känt mig spyfärdig också men ja usch och blä. Hoppas inte detta upprepar sig igen!
 
Cassador har trimmats hela veckan inför tävling. Blev skogsrunda både i måndags och tisdag med avslutning i ridhuset. Onsdag körde vi hoppträning på hemmaplan och Cassador var galet taggad. Torsdag blev det skritt ute och sedan lite trim i ridhuset. Igår, fredag, promenerade vi en lång runda ute och sedan avslutade vi med lösgalopp i ridhuset. 
 
Idag blir det hårdtrim i eftermiddag, kanske något litet hinder för att han ska få hoppa av sig lite innan dagen D i morgon. Annars kommer dagen gå ut på att packa och putsa inför i morgon. Ska försöka ta mig ut på en långpromenad med syrran med. 
 
Då Cassador va så himla lugn sist så började jag ge utav det där magnesiumet i onsdags. Cassador va en helt annan häst i alla situationer, han är aldrig stökig men hans mage kan bli lite stressad och man ser att han tänjer mycket. Med magnesiumet så får han lugn och ro i stallgången när jag knoppar, även till och från tävlingen i transporten. Brukar stå still men ibland går nerverna lite utanför kroppen. Men det viktigaste är inne på banan, visst är han taggad men inte alls stressad som han var förutom och som hästar lätt kan bli.
 
Nu ska jag kurera mig och hoppas att jag blir bra så jag orkar med dagen och även allt i morgon ❤ lägger upp lite film senare från träningen bla. Ha en mysig dag!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: