Hårdträning börjar nu!


 
 
Då var det söndag och helgen är snart slut. Ny vecka väntas och nästa helg blir det tävling både lördag och söndag. weii, hela kroppen spritter av lycka och jag är mer taggad än någonsin! Det kommer bli hårdtrim i veckan för Cassador och jag kommer även börja ge honom ett magnesium på tisdag för att se om det lugnar hans nerver lite när det är dags för tävling. Jag kommer hoppa två klasser på lördagen, 110 och 115 och på söndag hoppar jag en 115. Känns riktigt bra att börja så, då vi avslutade året med några fina rundor i både 100 och 110.
 
I igår morse gick jag upp tidigt för att rida ut på en runda som tar runt 1.5 - 2 timmar. Jag tog mig bort till travslingan där man kan galoppera ganska långt och låta de sträcka på sig. Cassador blev däremot väldigt trött i kroppen och hade väldigt svårt att slappna av hela vägen hem, vilket va riktigt jobbigt. Jag fick hoppa av och leda honom en bit och han går normala fall alltid bakom mig men nu gick han före hela tiden så jag fick bromsa in honom. Han gillar verkligen inte att vara själv i skogen men jag orkar heller inte tjata på att få med mig någon och han behöver konditiontränas. Jag kommer att rida hit igen om 1,5 vecka, hoppas jag kan få med mig någon då.
 
När stallet var klart så åkte jag hem till småland för att överraska mor och far. De hade inte någon aning om att jag skulle komma. Jag pratade till och med i telefon med mor precis innan jag körde upp på uppfarten. Sa att jag va påväg till en kompis och att det regnade även i Halmstad... Jag älskar verkligen att överraska och göra människor glada, speciellt mina föräldrar. Hade med mig lite godsaker från havet bland annat krabba och räkor. Fixade en riktig lyxmiddag och myste sen framför en film. Det här var jag verkligen värd, behövde en lugn helg.
 
Idag har vi varit ute och gått en lång runda. Kände mig lagom uppvärmd när jag kom hem så jag stack ut på spåret och sprang några km. Måste komma igång men gillar inte att springa när det är för kallt ute. Men nu så hoppas jag att det håller i sig det milda så jag kan bli flitigare med löpningen och även styrketräning. Jag tränar inte för beach 2016 utan för att bli stark och smidig på hästryggen 2016 :)
 
Både jag och Cassador ska vara i god form detta år. Svårt att fixa det i ett ridhus med vinter utanför men man får göra det bästa av situationen och komma ut så fort vädret tillåter det. Det finns verkligen inga som helst ursäkter för att komma i form själv, det är inte bara hästen som behäver kondition och styrka. Jag säger inte att ni måste ut och springa men jag kan verkligen rekommendera det, även styrketräning. Antingen hemma eller på gym. Vi har tur med flera utegym i Halmstad och två riktigt bra uppe på galgberget där jag brukar springa. Ligger precis där jag bor så det är bara att rulla in dit. Åh jag är så taggad på träning och tävling nu så jag snart spricker! Nu får det räcka med vintervila, inte för att jag har legat och latat mig direkt efter jul men att få komma in i den här underbara tävlingsbubblan igen när allt känns super, det saknar jag.
 
 
 
 
 
 
Laholm förra året, foto: Fredrik Jonsving
 
 
 


Postat av: Helene
2016-02-07 - 18:51:08

Började min hårdträning i fredags, pga väder inte kunnat träna så mycket, men vart hos dressyrtränare i helgen, NU är man på G! :D Underbart! :3

Svar: Nej precis. Det är ju vädret som hindrar oss. Det ger ju mer inför tävling om vi får en mild vinter eller att den tinar upp snabbt efter jul. Gu va roligt med träning igen ja, jag behöver också åka iväg och dressyrträna! Härligt att du är på G, önskar dig all lycka till!! <3
Ica

URL: http://allroundhast.blo.gg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: