God morgon!!


 
 
Ja jag gick nyss upp =D Jag vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om min kropp har fått för lite sömn i helgen för igår hade jag min absolut tröttaste dag ever. Jag kom knappt upp ur sängen på morgonen och jag har aldrig släpat fötterna så mycket efter mig på jobbet. Enda gången jag la lite extra krut på var i ridningen. Så nu sitter jag med en kopp te, flingor och en väldigt god omelett. ---> Stek rödlök, vitlök med olivolja. Sist slänger ni i lite tomater och småhackad broccoli, salta och peppra. När allt är stek så häller ni i ägg som man rör ihop med lite grädde eller mjölk. Nu har ni ett perfekt frukost/lunchtips och ni kommer rida bättre än någonsin ;) Vi får väl se om det funkar på mig i eftermiddag.
 
Yes, idag blir det hoppträning vid 14-tiden. Ska verkligen försöka få min tränare att filma det men kan inte lova något då jag alltid rider själv i denna grupp. Igår trimmade jag igenom Cassador inför idag och hoppade några småhinder samt travade över upphöjda bommar. Han va riktigt pigg så jag fick longera han en bra stund innan jag hoppade upp. Longeringen gör att jag slipper konflikter på hästryggen då hans energi slår slint och det tar en stund innan vi kommer till arbete.
 
Något som är väldigt viktigt för mig är att Cassador vill göra saker med egen vilja. Jag vill att han ska tycka det är roligt att hoppa, jag vill att han ska tycka det är roligt att tävla, träna m.m. Jag vill inte tvinga han till något med sporrar och spö, dessa medel ska enbart finnas till för en hjälpande hand eller en förlängd skänkel.
När jag kom till stallet igår så var hästarna längst bort och längst ner i den stora hagen. Då tänkte jag va skönt det hade varit om man bara kunde ropa in honom och han kom direkt. Jag började ropa så fort jag började närma mig hagen och Cassador hörde mig. Han stod och kikade lite men så fort jag tog mig in i hagen och fortsatte ropa så började han gå mot mig. Vi möttes på halva vägen och jag slapp, (bekvämt), att gå hela biten själv och hämta honom. För mig betyder detta väldigt väldigt mycket. Att en häst kommer och möter en i hagen och vill vara hos en, det är som en godispåse med de bästa sötsakerna. När vi möts får han världens kram och pussar och jag skiner upp som solen, den som gömmer sig bakom molnen.
 
 
Yeehaaa, nu taggar vi hoppträning!! Ha en underbar dag <3
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: