Taggad men först en lugn vecka..


 
 
I morse blev det en tidig morgon igen, men denna gången var det inte jag själv som skulle tävla utan en vän som brukar hjälpa mig på tävling. Jag fick aggera hästskötare och coach idag. Både ryttare och häst var duktiga trots nervositet och debut för båda. Jag tycker det är väldigt roligt att hjälpa människor som vill bli hjälpta, jag kan mer eller mindre hjälpa vem som helst som bara frågar mig. Fint väder fick vi med på förmiddagen men jag fick se bilder som någon lagt upp på facebook där de var tvugna att ställa in tävlingar då hela hoppbanan var täckt av snö. Fy så himla tråkigt detta aprilväder är när det kan ställa till med sådant. 
 
 
 
Min kropp är idag väldigt trött efter alldeles för tidiga mornar och lite sömn, blev en powernap på 3 timmar idag när vi kom hem. Väldigt viktigt att man lyssnar till sin kropp och ger den det som behövs för att man ska må bra. Inte trycka i sig en massa kaffe konstant och lura kroppen (inte alls någon pik till...) <3 Lär er att äta bra, sova gott, träna väl och njut av livet. Det lever jag efter! Jag älskar nyttig mat men kan självklart unna mig allt som jag vill ha, men jag vet att jag mår bäst av lagad mat från grunden och träning utöver det man gör i stallet.
 
Även om min kropp är lite trött så är inte mitt huvud det, det är ju väldigt bra det. Så blogga kan man orka göra i sängen och man kan fortsätta planera kommande tävlingar i vår/sommar. Debut på terrängbanan igår är jag väldigt stolt över, trots en häst som gärna vill dra iväg. Ja jag såg faktiskt inte ens en ponny som kutade som C gjorde. Jag förväntade mig inget annat heller, ja menar, jag galopperar ju inte ens i skogen då det blir för mycket raksträcka och han stressar upp sig så himla lätt. Många säger att han skulle passa perfekt som en fälttävlanshäst och delvis tror jag det med men han skulle förmodligen förbränna allt hull som jag byggt upp nu på ett år på en vecka. Om jag hade hittat något tillskott som hade lugnat honom ännu mer så kanske jag hade startat en lätt klass men inte som han är nu. 
 
Idag fick Cassador vila helt från mig, i morgon kommer jag åka ut och bara promenera en runda i skogen och pyssla om honom. Skämma bort han med lite gotte som han definitivt är värd. På tisdag kommer Cassadors equieterapeut ut och gör en behandling. Super att göra det även under tävlingssäsong om de dragit på sig några spänningar och speciellt efter man gått sin första terräng. Så denna vecka kommer bli lugn för Cassador, perfekt att passa på att vila och återhämta sig när man inte har några tävlingar inbokade. Helgen efter sedan blir den en dressyrtävling och bara hoppträning, sedan blir det hopptävling på hemmaplan helgen därefter. 
 
Ser ännu mer fram emot alla tävlingar nu framöver, speciellt en ny tränare som jag ska träna för i nästa vecka. Hoppas det blir av! Pernilla som kom till vår anläggning innan kan tyvärr inte komma längre och jag tycker det blir för långt att åka till Munka ljungby för att träna regelbundet, vilket jag verkligen behöver fortsätta med. Så det ska bli väldigt spännande men självklart kommer jag att fortsätta att träna för en tjej hemma i stallet som har gett mig och Cassador en enorm kick i rätt riktning. Hon har gett mig mitt självförtroende tillbaka och en helt ny ridning som passar Cassador som handen i handsken. Guld värt med erfarna vänner som kan coacha en till en helt annan nivå <3
 
Då Cassador får en lugn vecka kommer jag köra intervaller med löpning, inlines, promenader och stryka! Ingen vila för mig inte! Synd man inte hade en häst till att rida nu :D
 
 
 Här är ett klipp som en tjej på banan filmade <3 Tusen tack!
 
 
 

Ett filmklipp publicerat av Erica (@icusen)Apr 23, 2016 kl. 11:57 PDT

 
 
 
 Kommande tävlingar (preliminärt inbokat)
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: