Vila funkar kanon


 
 
Då var det dags för sängen igen efter en riktigt bra dag! Började som vanligt med stallet och en ridtur på Cassador. Han har nu vilat i tre dagar så jag longerar honom först innan jag hoppar upp. Vilket idag visade sig ännu en gång vara klokt då han va så spänd i början och blev väldigt skrämd för hästarna som skrittade bredvid ridhuset. Sen skrittade jag honom några varv innan jag började trava. Varje gång jag red förbi den onda pallen så visslade jag på en liten melodi och klappade honom, i början märkte jag hur mycket mer fokus han la på att jag visslade och glömde bort pallen, lite. Så skönt att kunna rida förbi utan att gena 5 meter innanför, ibland 20... Jag trimmade inte något hårt pass idag utan bara jogging och lätt sits. Även få Cassador att jobba i låg form i både trav och galopp, samt följsam på de stora volterna. I slutet kändes han grymt fin hela han, till och med i höger. 
 
I morgon kommer jag bygga fram en liten bom och studsövning. Jag kom på den påvägen hem från jobbet, tror den kommer bli super för Cassador och även mig. Sen på fredag blir det mer hoppning :) 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: