Svår men nyttigt


 
 
Idag byggde jag fram en nyttig men lite svår övning, Cassador fixade det galant men det märktes att han fick koncentrera sig lite extra. Övning 1. är vanliga travbommar med ca 1 meter mellan och på nr 2. ligger två bommar lodrätt så man kommer mitt på hinderna samt göra halt mitt i. Övning 3. och 5. är likadana med först ett sockerbitshinder, sen 3 meter till räcke och sen 3 meter till sockerbitshinder. Mellan 3.an och 5.an har jag ca 17,5 vilket ger 4 galoppsteg. I efterhand hade jag nog valt 5 eller 6 men det beror på hur svårt man vill göra det. Mittemellan har jag även här två bommar, 4:an för att få hästen rak eller om man har en het häst göra halt mitt i. 
 
Jag började med travbommarna som uppvärmning, sedan hoppade jag varje studsdel för sig på volt innan jag kom på allt. När jag va nöjd med studsserien så avslutade jag med att jogga av på travbommarna. Cassador var lite extra taggad och något spänd, då är jag extra noga med att både galoppera och trava av honom i låg form på stora volter.
 
I morgon kommer jag hoppa en liten bana, kommer nog få det filmat så jag håller tummarna för det :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: