När känslan sitter


 
 
Då var det torsdag och snart helg, veckan går fort och och det gör tyvärr helgerns med. Vet ni att det bara är 47 dagar kvar till julafton?! Omg det är verkligen inte långt kvar och snart är detta 2015 år slut... Jag som trodde att detta skulle bli mitt år men ja, det beror ju på hur man ser det. Jag trodde aldrig att jag skulle fastna för dressyre så mycket som jag gjort och sedan träffade jag ju min andra prins. Det borde väl räcka för detta år egentligen, men jag saknar fortfarande framgång på hästryggen, till en viss del har jag haft det men långt ifrån med rätt känsla. Jag har bestämt mig att jag kommer antingen att starta en eller två tävlar till i hoppning, sedan kommer jag åka in med Cassador för en noga koll inför ett nytt tävlingsår 2016, samt se om det kan finnas något. Efter det kommer han att få en ordentlig vintervila innan det nya allvaret börjat.
 
Helgen som va åkte vi iväg till Björbäck för att dressyra lite på söndagen. Det gick helt ok men vi fick ett omslag till i galoppen men denna gång i andra varvet. Så nästa start hoppas jag det sitter, tyvärr gör han ju aldrig det på träning eller hemma. Tror att vi båda vill lite för mycket på banan så det är upp till mig att rida ännu bättre nästa gång.
 
I lördags var jag nere i Flyinge och tittade på femåringarnas final och sedan stannade jag nästan hela hopphästauktionen, vid 23.30 åkte jag och då var de på nr 26 av 33. Det är alltid lika spännande att se hästarna prestera men vissa blir väldigt spända och visar inte riktigt upp sitt rätta jag. Kanske lite mycket att begära av en treåring och sedan när springpojkarna som visar upp dem viftar med det dära spöt gör de ju inte mindre spända direkt. Många gånger som jag såg de vara riktigt hårda mot dem, rycka i munnen och smälla till de på bakdelen. Nä, lite mer NH från deras håll...
 
Nu till helgen blir det fullt ös på lördag, först ska jag och Mr X, visst ja, Dennis, på tävling i Jönköping. Sen ska vi på kalas hemma hos min familj och på söndag ska jag på ännu ett kalas men då ska jag vara lektant. Fullt ös även denna helg men jag hoppas att den blir lite lugnare än förra, jag orkade verkligen inte göra någonting efter tävlingen i söndags. Galet trött och utmattad var jag, smäckte nog 4 filmer innan jag somnade.
 
I tisdags var Pernilla i stallet och höll träning för mig, först red och hoppade hon sedan hoppade jag upp. Cassador var helt galet pigg och laddad och tyckte verkligen att det va roligt att hoppa. Den känslan har jag inte haft på väldigt länge och det känns ju otroligt skönt efter vår lilla downperiod. Lite nytt tänk och ridning har vi lagt på nu så vi får se hur det går på nästa hoppträning och även tävling.
Både igår och idag har jag ridit ute i skogen för att komma bort ifrån kraven på marken. Igår joggade vi lite och tog någon galopp, kände att han va väldigt pigg och han testade mig en gång ute. Idag red vi en längre runda och när han upptäckte att vi skulle ta den längre rundan så trotsade han igen. Denna gången blev jag lite arg för nu är jag trött på att han väljer stegra med mig i protest. Skillnad är om han bara vänder på klacken, thats fine, men stegra får han göra utan mig på. Nog med det så fortsatte vi vidare och vi travade ganska mycket i lugn takt. När vi sedan red längsmed några nya stubbåkrar kunde jag inte låta bli att rida ut där istället. Kunde även ta en liten galopp längs en raksträcka i slutet och wow vilken känsla. Cassador skötte sig riktigt bra och drog inte iväg. Jag kommer rida i skogen några dagar nu innan jag går in och börjar trimma inför tävlingen som är om 2,5 vecka.
 
 
 
 
 Vi kom på en fin 13:e plats av 33 så jag är jättenöjd :)
 
 


Postat av: Dixi Wonderland
2015-10-08 - 14:00:32

Va fina ni är :D Tycker det är så kul när man ser hur hästen och ryttaren matchar :D

Svar:
Ica

URL: http://dixiwonderland.com/


Postat av: a n n i k a
2015-10-08 - 15:11:53

Fin!

Svar: Tack 😘
Ica

URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Postat av: Sofie
2015-10-09 - 22:50:19

Ni ser nöjda ut båda två tycker jag ;)

URL: http://ponnylycka.horseworld.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: