Ibland blir man förvånad..


 
 
 
Idag var det dags för den efterlängtade ridturen på min fyrbenta prins, med tre dagars vila visste jag inte alls vad jag kunde vänta mig. Jo, förmodligen en galet pigg häst. Jag började med att longera Cassador en bra stund för att slippa alla spänningar, dels för att det stod framme en massa hindermaterial. I slutet fick han travhoppa ett litet hinder och han är ju inte dum den, försöker att komma i galopp då han vill hålla kvar den efter hindret men icke. Travhoppning är så nyttigt! När han kändes avslappnad och tittat på allt ordenligt så hoppade jag upp. Red ett litet joggingpass där jag avslutade med något enstaka skutt och han kändes då lugn och fin ❤ Visade inte alls någon galen sida, underbart! 
 
I morgon har jag inte riktigt bestämt mig om det blir trim i ridhuset eller i skogen, förmodligen i skogen då han gick inne idag. Variation på underlag och miljö tror jag på, man kan trimma på bra även i skogen. Det blir vad man gör det till!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: