Fotoshoot


 
 
Vilken dag, full rulle från morgon till kväll. I morse var vi iväg och fotograferade. Vädret var helt ok men Cassador vaknade på sin sämsta sida och typ somnade flera gånger. Visst kunde han stå någorlunda ok med benen men så vägrade han att ta fram öronen och vi försökte med allt. En gång kom det till och med en stor hund lös från ingenstans och skrämde oss men...inte Cassador. Då stod han till och med helt själv då jag gick ifrån honom för att få hans uppmärksamhet, alltså fram med öronen. Suck!! Det tog verkligen musten ur mig totalt idag, visst blev det några bra bilder men det hade underlättat om han va som han brukar vara, fotomodell. Fotografen är grym så han lyckades säkert fånga några läckra bilder och jösses vilket tålamod han hade. 
 
Det var däremot ingen rolig stämning i stallet vi åkte till idag. För två dagar sedan fick jag veta att en tjej i stallet varit med om en oturlig ridolycka på en åker. Hon ligger på sjukhuset och är förlamad. Det finns mirakel och jag hoppas att det sker ett till denna goa tjej. Pratade med henne för bara någon vecka sedan. Hon va så glad, full av liv och visade stolt upp sin nya häst. Det är så orättvist, detta och allt det som hänt den senaste tiden. Även tjejen som lämnade oss under en tävling i somras alldeles alldeles för tidigt. Mitt huvud snurrar och tankarna går till familj och vänner. Det är så fruktansvärt och ledsamt, jag kan inte förstå varför vi är omgivna med så hemska och tragiska händelser. 
 
I morgon är det dags för tävling, så taggad, not. Men jag ska försöka tagga till i morgon, har hela förmiddagen på mig då tävlingarna börjar 13.00 i Falkenberg. 90 och 100 ska vi hoppa och jag känner mig väl förberedd. Däremot så vet jag inte vad Cassador vill och hur överladdad han kommer vara. Jag har ett mål i morgon som jag ska uppnå i varje klass och det är att jag ska kunna gå ut från banan och känna att jag gjorde allt jag kunde. Visst händer det att man gör missar men jag ska rida exakt så som jag gör hemma nu. Oavsett vad resultatet visar så ska det kännas bra och Cassador ska åka hem glad och positiv. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: