Motivation på topp...


 
 
...eller not!! 
 
Förkylningen vill inte ge sig, äter C-vitaminer, dricker C-vitaminer, rör på mig i lagom dos och äter mina mål som jag ska, men kroppen den är helt slut. Kastade in handduken från jobbet vid 21.30, jag orkade helt enkelt inte mer. Noll motivation, noll styrka och absolut noll i att vara rolig arbetskamrat. Jag har ändå kämpat i början av veckan men nu lyssnade jag ordentligt på kroppen och den sa "Gå hem och lägg dig". Kommer inte ihåg sist jag gick hem från jobbet, mer än ett år sedan ialf så det var väl på tiden. Väl hemma så såg det verkligen ut som om någon hade varit sjuk eller dött, haha. Nä men vem orkar bry sig när man bara bor i sängen?! I vilket fall så har jag viljan att bli frisk och för att hjälpa mig på vägen så renbädddade jag sängen och plockade undan lite. Hoppade sen in i duschen och nu ligger jag för att sova. Hade jag bara gått och lagt mig direkt så hade jag vaknat i en oren säng, stökigt lägenhet och en lökig kropp, haha!! Nä så hemskt är det väl inte men vem blir inte lite piggare av en renbädddad säng?! 
 
I morgon hoppas jag på solenergi då det är tävling på hemmaplan. Jag ska dock inte tävla i morgon, jag orkar helt enkelt inte. Sparar all min energi till på söndag, då jäklar!! Trimmade för övrigt Cassador på lite travbommar, hela 6 stycken och 5 kryssräcken gjorde jag till en studs. Cassador behöver mer styrka och muskler, så dagens övning var verkligen nyttig för honom. Jag hade studsen på ena kortsidan och det gick super i vänster men han tyckte det va jobbigt i hans svaga höger. Jag la de 6 travbommarna i mitten, en sockerbit på varje bom. Hade de först på marken men höjde sedan upp alla bommarna lite men bara på ena sidan. Förr kunde han absolut inte alls trava över bommar, han var spänd och löste gärna problemet med att hoppa över allt. Idag tog han endast ett skutt över sista bommen och fixade det super sen. Han är verkligen en helt annan häst att trimma nu, fantastiskt roligt att jobba med en avslappnad häst!!
 
 
Nej nu ska jag sova, <3 Hörs i morgon!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: