Min fina Corvis <3


 
 
Fy mig, som Covisfansen har fått vänta. Lovar att uppdatera lite oftare då jag faktiskt får uppdatering hela tiden hur det går. Corvette har hamnat hos en tjej som heter Vilma utanför Linköping. Vilma är 16 år gammal och har även en egen ponny. Vilma ville ha en storhäst som hon kunde träna och tävla med och när de var och provred så klickade det verkligen från första stund. Jag kunde se hur Corvette stortrivdes och Vilma red henne nästan perfekt, det var en fröjd för mig att se. Vilma blev mer eller mindre störtkär i Corvette, hon har följt Corvette sedan tidigare så hon visste mycket väl var det var för häst, men sen ska ju den där känslan också klicka uppe på.
 
Vilma har hunniy att hoppträna några gånger och det har gått riktigt bra, hopptränaren gillar henne, även hennes dressyrtänare, och ser potential i henne. De var ute på sin första tävling förra helgen där de hoppade 90cm och 100cm. Felfria i 90 och ett pet i 100cm, Corvette hoppade lite stort inpå den linjen där hon rev så blev lite tajt med att få in rätt distans. Tycker att Vilma, trots den lilla missen, rider helt fantastiskt bra. Det ska bli väldigt roligt att följa dessa två, Vilma har även startat fälttävlan så Corvette kanske till och med få prova på det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett sms från Vilma:
 
"Älskar henne så mycket, roligaste och finaste hästen jag haft, hon är så positiv till allt"
 
 
 
 
 
 
 
Corvette gillar inte spolspiltor men de fick muta in henne i början och nu står hon helt stilla <3
 
 
 
 
 
 
 
Scorrierkompisar :)
 
 
 
 
 
 


Postat av: vilma
2015-05-01 - 22:05:30

Åh blir så rörd, du är helt fantastisk Erica! <3

Svar: Det är du med!! Så glad att Corvis kommit till dig 😘
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: