Inte tappat suget


 
 
Hej alla mina fina följare! Idag var det en fruktansvärt blåsig dag med några regnstänk och solglimtar. Jag räknade med att bli dyngsur idag men tack vare all blåst och storm så missade den Gislaved. Hinderna blåste dock omkull flera gånger, vilket gjorde att ryttare fick avbryta, tyvärr kan man inte göra något åt naturens krafter. 
 
Det var långt ifrån våran bästa tävlingsdag men även långt ifrån en dålig en. Första klassen fick vi ett onödigt stopp i uppförsbacke på 3:an, sedan hoppade vi alla hinder och fick en rivning på ett räcke. Cassador var fruktansvärt taggad och väldigt svår att rida, när han taggar på hinderna har jag svårt att rida fram honom och känna av avståndet, men jag är ändå nöjd över den rundan. Nästa runda va en 1.25 och jag trimmade verkligen igenom Cassador på framridningen och framhoppningen. Han va taggad och lite smått arg, vilket gjorde att jag talade om för honom att det inte va ok att spela några dumma spel. Exempel att sticka iväg eller stegra... Tydligen gjorde det susen då han va riktigt lugn och fin i sista rundan. Jag lyckades dock tabba mig på ett hinder och gjorde halt för att jag inte såg avståndet. Jag hoppade det sedan bra men sen hoppade han väldigt stort in på en linje och då valde jag att utgå. Känslan fanns där och jag red bättre, men vi är inte riktigt där än, 1.25 får vänta ett tag till. Det känns faktiskt bra att jag äntligen har mer förnuft bakom pannbenet och känner när det är dags att bryta. Innan fanns det ingen spärr..
 
Nu kommer jag gå ner och hoppa 1.10-1.20, inte bara 1.20 som jag gjort nu, men först kommer det bli några veckors tävlingsvila. Jag måste ärligt säga att jag kört slut på mig själv, fortfarande lite sjuk och sedan ska man fixa nästan allt själv samt bilkörning överallt. Jag orkar helt enkelt inte... Cassador ska få börja gå ute snart med, undrar hur han kommer att ta det, tror faktiskt att han kommer gilla det. 
 
Måste även säg att det var väldigt roligt att komma hem och tävla på GARK, även bra arrangerat och roliga banor (väldigt god köttfärsås;). Alla var så trevliga och det var super att de kunde lösa allt kring Cassador med sällskap och allt. Roligt att få träffa och prata med folk man växt upp med och även mysigt att få sova hemma hos mamma och pappa och bli lite omhändertagen <3
 
 
Nu blir det lite lugnt några dagar sedan kommer jag träna stenhårt med dressyren och hoppträning. Jag har absolut inte tappat suget, med den känslan jag fick till i ridningen idag har jag nästan fått lite blodad tand. Det kan bara bli bättre!!!
 
 
 Vi rev inte planket som var ett av målen :) Vi satte även alla relaterade avstånd riktigt snyggt. 
 
 


Postat av: Mamsen
2015-05-18 - 07:51:58

Bra tänkt pärlan, du behöver ta hand om dig själv lite mer.
Ni var jättefint ekipage, synd att det bar så nedrans blåsigt, men nya tag nästa gång.
Styrkekramar pussar och värme från oss 😍💖💖 mormor skickar hälsningar, hon var jätteglad att hon fick se er.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: