Hjälp, de äter upp mig!!!


 
 
Idag är det onsdag och dagarna går fort, snart helg igen. När jag kom till stallet idag fann jag Cassador mitt i flocken betandes och det var verkligen en fröjd att se, han blir mer och mer en i gänget. Jag tog in han och myste i stallet, han är så mycket lugnare i gången nu när han går uten hela tiden. Innan gick han sidleds nästan varje dag, kunde inte så stilla när jag borstade. Jag plockade fram lite bommar, la 5 galoppbommar på ena sidan och 5 lite upphöjda travbommar på andra sidan. När jag kom in i ridhuset tittade han till på allt...alla bommar på marken.. Hoppade upp och direkt började han, "hjälp, bommarna tänker äta upp mig". Han blåser upp sig, spänd som ett fnöske och och trippar på tårtna.. hate it!! Visst kan det vara bra för Cassadors kropp och vila från hinder men inte hans hjärna. Den behöver se bommar och hinder varje dag för att han ska hålla sig lugn. Idag skrittade jag läneg och även travade ett bra tag, tänkte detta skulle bli ett lugnt pass men det fick bli hårdtrim runt alla bommar tills han lugnade ner sig. Jag kan inte ens lägga en volt på kortsidan fören han slänger upp huvudet och blir typ livrädd för travbommarna. Svårt att förklara allt när han alltid sköter sig när någon annan är med eller när någon filmar. Får sätta upp dolda kameror. Men i slutet sen kom vi på allt och då va han superfin!! Men det här med att han skulle bli lugnare i ridningen av att han går ute, BIG NO än så länge =P
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: