Active Stables


 
 
Idag är det måndag och ny vecka. Cassador fick ledigt idag, bara lite pyssel i form av borstning och tvätta benen. Vi tränade även på att gå in i kraftfoderstationen och för varje dag som går så känner han sig tryggare och han förstår nu att det kommer mat när man går in. Cassador är även den hästen som får tillgång till en egen ingång till höstationen, där kan han äta i lugn och ro utan att bli bortjagad. Man kan även se det att han blivit mer och mer accepterad i flocken, han går rätt in bland dem utan att någon blir sur. Sen är han inte den hästen som ligger på längre, förr va han riktigt på och vallade gärna men Corvette har nog gett han något att bita i när han kommit för nära henne. 
 
I veckan har jag bokat in dressyrträning, alldeles för längesedan nu och det ska bli roligt att höra vad hon säger om honom. Jag ska redan nu börja kolla på vad som finns i dressyrtävlingsväg, finns ju inte lika gott om dessa som hoppning. Annars har jag en hopptävling v.26 och sen hoppas jag kunna åka iväg v.30 med. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: