Mycket bättre


 
Jag är hemma igen, fick trevligt sällskap påvägen hem och vi pratade om massa trevligt. Jag åkte direkt till stallet när jag dumpat av min medpassagerare, åå jag möttes av mycket glada hästar. Corvette blev väldigt glad och ska alltid busa när mamma ropar :)
 
Började med att rida Corvette, hon fick hoppa några skutt och innan jag började hoppa så drog hon mot hindret när vi red förbi dem. Hon har en fantastisk glöd när man rider, dock så saknar hon massa trim nu så sista tiden tillsammans nu så kommer vi att fokusera på just det, varvat med skogsridning. 
 
När jag var klar med bruden var det dags för Prinsens tur, han var verkligen pigg och glad idag. Kändes superfin att rida men lite överglad att hoppa ;) Han fick också skutta lite, bara låga hinder och försökte trimma lite på dem. Tyckte han skötte sig bra för att inte hoppat på länge, det har ju vart värre förut..
 
Kan berätta för er att jag mår lite bättre och försöker att blicka framåt. Hästarna ger mig verkligen energi och massa glädje, utan dem vet jag inte vad jag hade gjort. När jag ser in i Corvettes ögon så blir man full av liv, hon är jag, jag är hon, vi hör på något vis ihop och förstår varandra. Cassador kommer mig närmre för varje år, när han är nära mig nu så kryper han gärna upp bakom min rygg. Han lyssnar till mig även om han har en annan åsikt, men han ställer alltid upp på mig <3 Hästar är fantastiska djur och sanna vänner! 
 
 
 


Postat av: Caroline
2015-03-20 - 08:01:21

Hästar är verkligen livet =)

URL: http://ridemyhorse.blogg.se


Postat av: Cecilia Lundberg
2015-03-20 - 10:42:10

Åh, så fin Corvette är! :3
När ska ni på nästa tävling då? Hinner ni trimma tillräckligt? :)

Svar: Corvette åker nästa vecka, tyvärr. Cassador ska tävla nästa helg :)
Ica

URL: http://cissemiss.blogg.se/


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney -~♥
2015-03-21 - 11:12:37

Du är verkligen underbar med dina hästar <3

Svar: Tack fina du <3
Ica

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: Erika Pettersson
2015-03-21 - 21:36:55

så fint skriven om dina hästar :)
hur går tankarna om ska du behålla henne eller fortfarande låna ? :/ ni verkar ju passa så bra ihop

Svar: Corvette ska lånas ut, tyvärr, men vi får se hur länge =)
Ica

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: