Finns väl ingen fördel


 
 
Som rubriken lyder så finns det inget roligt med skadade hästar, speciellt inte om man har två och båda är det samtidigt. Nu ska de ju även skrittas i en vecka men snart är den veckan över, däremot så vill jag ha tid till annat än o skritta så idag tog jag med båda ut samtidigt. Valde idag att sitta barbacka på Corvette då hon har mycket mer humör, Cassador är ju som en snäll hund som bara följer med. Var lite skeptisk om Corvette skulle sparka honom men de är ju så vana vid varandra och de går ju i samma hage. Tyckte faktiskt att Corvette va extra snäll mot honom, sist vi skrittade ut fick han ett lufthugg mot halsen, dessa ston. Tyvärr är ju Cassador för snäll och vågar inte gå på henne men jag har sett att han kan om han vill (på andra hästar), men det sitter djupt inne. För snäll kille helt enkelt :) 
 
Jag har gjort lite ärenden idag, hämtat ut paketet också från skara hästsport, en reklamation och ett köp av ridbyxor. Lagat matlådor och nu ska jag till equipehuset. Måste även snabbt till stallet innan jobbet och ge Cassador sin spruta då jag glömde penicillinet hemma innan, suck. Måste ju vara i ett kylskåp! 
 
I morgon blir det skritt med båda igen, på torsdag kommer jag börja trava lite och sedan öka allt successivt med båda. Kommer bli skogen de första dagarna, inget trim i ridhuset el på banan. Hoppas ni har gott och soligt väder!! 
 
 
 
 
 


Postat av: Erika Pettersson
2015-03-10 - 18:28:33

Hoppas båda repar sig snabbt :)

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: