Upp som en sol...


 
 
 
....och ner som en pannkaka!! 
 
Så kan man beskriva mina moments med Cassador. Igår red vi ut en sväng med en i stallet, avslutade med att trimma lite på utebanan. Han va så otroligt fin, fick för första gången till förvänd galopp riktigt riktigt bra!! Han bara va där, gjorde allt jag bad om och inte det minsta tittig. Ja han va väldigt dyr igår!
Idag.... va han jäkligt billig, hade sålt han för en femma. Idag red vi i ridhuset själva och jag vet inte HUR många gånger vi red förbi det där förbaskade hörnet med en pall och en stol i med en livrädd och spänd häst. Finns ett annat hörn med en soffa och en stol i, tror ni att han ens lyfter på ögonlocken för detta?? OH no, inte farligt alls. Det är faktiskt skillnad på stol och stol.. Hade först tänkt trimma ordenligt idag men det gick ju inte alls när vi skulle lägga allt krut på ett hörn...!!!! Sista 2 min var ok av 60 min typ. Hemsk, han var hemsk!!! Nu ser jag verkligen fram emot lördagens riktiga dressyrträning, blev ju inget förra veckan. 
 
 
 


Postat av: Marie
2015-06-02 - 17:44:11

hahaha, oj vad jag känner igen mig där!! 😆
Min lilla primadonna är precis sådär också :)
Igår trodde jag bannemig att jag skulle ge upp alltså.. Vet inte vad hon blev rädd för men något efter ena långsidan var SÅÅÅ hemskt att det INTE gick att passera avslappnat.. Haha, ja dessa hästar 😂

Svar: Haha 😂 åh ja jag vet att jag inte är ensam men efter 3 år börjar jag bli fruktansvärt jävla trött på dressyrhästens fjolliga hörn!! Han skulle aldrig titta på ett hinder eller vattengrav på tävling?!?!?!?! Va är det för feeeel?? Tar snart ut någon som kan prata med honom 😂😂
Ica

URL: http://clarabelelhabiba.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: