Ridbarhet!!


 
 
Finns det något som slår känslan när man sitter på en häst som bara gör det man ber om?! Visst var han lite jobbig i början då någon inte hade plockat bort hindermaterial i ridhuset och ryttaren innan mig hade ställt ihop det i en klump då även hon skulle rida program. Detta var ju riktigt läskigt men det var bara att trycka på framåt och det är ju faktiskt nyttig för spookyCassador men efter en stund så accepterade han det, mer eller mindre. Det där hemska hörnet som vi haft otroliga problem med så gjorde jag det enkelt idag, jag tog helt enkelt bort allt som stod där. Haha, blev ju fulliskratt när vi red förbi första gången i trav då han blev spänd och tittade länge i hörnet då det inte stod något som han kunde bli rädd för, haha, snopen häst!! 
 
Idag har jag övat in LC:2, jag hade printat bilder och även text i mobilen så jag lärde in ungefär 1/5 i taget men jag red hela tiden helt från början innan jag kom till den nya delen. Nu sitter jag hemma och äter och samtidigt sitter jag med en penna och papper och pausar liet då och då och ritar programmet. Tänkte jag skulle rida det för dressyrtränaren på lördag och se vad hon säger :) oh spännande!!!
 
 
 
 
 
 
 
För andra gången hittar jag Cassador på Selleria Equipes instagram
och man blir ju lika glad varje gång. De har ju något fler följare än mig :)
Han finns även med på Lifehorses sida, min lilla kändishäst!!
 
 
 
 


Postat av: Anna
2015-06-07 - 22:24:02

Kan inte du ta en bild på de fyra läderfärgat Equipe har? Omöjligt att se på deras hemsida! T ex fota en tygel i de olika färgerna på samma bild. Vore guld!

Svart/brun/rödbrun/newmarket

Svar: Hej! Självklart, kan fixa det i morgon och skicka till din mail. Mvh Erica :)
Ica

Postat av: Anna
2015-06-07 - 22:52:39

Tack vad gulligt!

Svar: Så lite så :)
Ica

Postat av: emelie behrmann
2015-06-08 - 22:00:50

va är det för träns du har? Det ser ju ut att ha två sidostycken.. Är det ett kandar? eller öhhh.. Mvh förvirrad tjej

Svar: Haha ja det är ett kandar men jag vill ju kunna använda det utan två bett så jag satte i ett vanligt med båda sidostyckena i en ring, tror du att det är förbjudet?!😊
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se/


Postat av: emelie behrmann
2015-06-08 - 22:01:56

Btw, ajsing bajsing på de där stigbyglarna du har till den fina dressyrsadeln. Inte OK Erica ;)

Svar: Hihi, felåååt 😊😙 Vet inte vad jag ska köpa än så tog ett par gamla;)!
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se/


Postat av: emelie behrmann
2015-06-09 - 09:15:05

Förbjudet, nej. Eller mycket tveksamt. Men brukar inte den ena remmen vara lös?

Svar: Det går inte att få bort den utan våld och jag vill inte ta sönder det :)
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: