Halleluja moment!


 
 
Känslan idag är en av få, visst har jag upplevt många halleluja moment på Cassador men dagar som denna var längesedan. Jag är väldigt duktig på att göra en ordentlig uppvärmning innan man börjar hoppa, hellre för mycket än för lite anser jag. Cassador kändes otroligt fin i början, mjuk, stadig och lyssnade väldigt väl. Började sedan hoppa fram på en volt på sockerbitshindret, en för varje varv. Sedan började jag hoppa hela linjen, sockerbitshinder, kryss och sockerbitshinder, 14 meter mellan varje. Jag bestämde mig innan att jag ville komma kort och lugnt in och sedan hålla det, valde att komma på 5-5. Efter det så kom jag på 3-3, varierade med 5-5, 4-4 och 3-3, nu kommer vi till det magiska. Trots att jag ändrade från stora galoppen till lilla och tvärtom så blev han aldrig stressad, studsade eller försökte ta sig ur det. DET är enormt stort framsteg för oss. Jag sitter lugnt och känner att jag börjar få till ridningen, har däremot mycket kvar att trimma in i huvudet som jag kan se på filmen men jag är faktiskt stolt över mig själv. 
 
Film finns men min dator kommer nog inte att vakna mer och jag får inte in filmerna på syrrans dator. Jag ska verkligen försöka ladda upp klippen i morgon så ni också kan få se min känsla. I morgon ska vi hoppa bana för på söndag är det dags för en liten tävling, 95 cm och 105cm. Precis lagom för vårt självförtroende :)
 
 
 
Inte ett revben syns, pälsen glänser, musklerna börjar titta fram och jag ser ett lyckligt team <3 Happy!! 
 
 


Postat av: Sofie
2015-07-30 - 10:46:09

Låter som ett underbart pass :D Och han har blivit enormt fin i kroppen ❤️

URL: http://ponnylycka.horseworld.se


Postat av: Mamsen
2015-07-31 - 09:06:57

Härligt, teamwork =))

Postat av: MalinKalin
2015-07-31 - 11:57:22

Snyggingar :) Härligt att det gick så bra!

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Ellen
2015-07-31 - 20:48:22

Han ser verkligen jättefin ut!

URL: http://ellenshorselife.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: