Dag 2


 
 
Tjiing! Riktigt dålig bloggning men ni vet ju att ni kan följa mig på instagram ;-) Dålig ursäkt men jag jobbar på en förbättring, like always. Onsdag morgon började vi i stallet, mockade och Pernilla hade någon träning hemma. Sedan åkte vi in till Helsingborg och Pernilla tränade tre hästar för Christer Eriksson. Wow, vilken inspiration och alla, ALLA ryttare checkade hela tiden av sina hästar tillsammans med Christer att de var framme för skänkeln. Det är bokstaven A som Pernilla kallar det, alla ryttare red inte fram till bokstaven A på samma vis, men alla strävade efter samma mål. Christer var ett helt fantastiskt stöd till alla, max 3 personer i varje grupp och alla fick lika mycket hjälp. Jag blev bara mer och mer taggad inför min träning och ville bara hem och träna. 
 
Väl hemma sen på gården så packade vi ut hästarna och tänkte ge oss iväg för att äta en bit mat. Märkte då att en av hästarna från träningen låg ner och såg väldigt trött ut. Kolik tänkte vi direkt men hade inga mer direkta symptom förutom att hon låg ner bara och såg allmänt trött ut. Pernilla ringde ägaren och även en veterinär som var uppstallad över dagen och som va i närheten. Medans vi väntade på veterinären så red jag fram för Pernilla, innan jag hann och börja hoppa så kom veterinären och Pernilla gick in i stallet. Jag skrittade så länge men visste redan då att mitt välbehövliga träningspass skulle bli inställt då Pernilla måste ge sig iväg till veterinären. Jag kände mig ledsen och frustrerad, började hoppa några små språng men Cassador kändes förjävlig rent ut sagt och jag visste inte hur jag skulle lösa det. Pernilla kom ut och hjälpte mig medans de andra kopplade på släpet. Det gick absolut inte bättre med hjälp från marken då jag kände att tiden va kort och Cassador var oridbar för min del. Det var till och med så illa så Pernilla hoppade upp. Hon trimmade Cassador ett tag och tillslut kunde hon tala om för mig vad "felet" va. Det var den där bogen.. Varje gång vi har stannat så har det varit i exakt samma sväng som vi har problem med. Han skjuter ut bogen och jag är så dålig på att känna att han gör det. När Pernilla var klar såg det ut som en lugn och harmonisk Cassador. Jag hoppade upp och fick börja med den första övningen på en åttvolt, sedan gick vi över till banan och wow.. Äntligen satt allt där det skulle. Med Pernillas coachning så lärde jag mig hur jag skulle handskas med bogen och vi hoppade en bana helt fantastiskt bra!! Ren lycka var det när vi åkte hem och jag längtar till efter Falsterbo, då väntas både träning för Christer Eriksson och Pernilla, samt en dressyrtävling :)
 
 
Hoppas vi ses nere i Falsterbo!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: MalinKalin
2015-07-05 - 09:24:49

Härligt! Jag vill också till Falsterbo :P

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Mamsen
2015-07-05 - 14:46:48

Härliga bilder pärlan!
ha nu så roligt i falsterbo =))

Postat av: Anna & Trú frá Reykjavík
2015-07-06 - 15:54:13

Vad är det i lådorna och vad köpte du på Tessie? Ngt mer du ska spana efter?

URL: http://www.annaochtru.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: