Vilket h*lvetes väder!!


 
 
 
Jag brukar alltid säga "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", men idag tog vädret verkligen priset. Jag hade regnrock, handskar och Cassador hade regntäcke. MEN VI VA DYNGSURA, sura, kalla och urblåsta. Vilket väder att trimma i!! Jag skrittade först en liten runda ute, sen gick jag in på banan och det duggade lite hela tiden och jag visste att jag skulle bli blöt men inte tusan trodde jag att det skulle bli snökaos på banan. Cassador låg på lite efter två lugna skrittdagar, så han va väldigt taggad, men inte alls på vädret. Det blåste rakt in i hans öron hela tiden och han tyckte livet som ridhäst va orättvist just i denna stund. Höll med honom men jag sa att vi måste trimma idag om vi ska kunna hoppträna i morgon. Så jag hade ställt upp två hinder på medellinjen, ett kryssräcke väldigt lågt och ett sockerbitshinder. Dessa trimmade jag runt på, och wow, han va så superfin. Inte en edna gång drog han till mot hinderna, visst är han lite stark ibland men han lyssnar på mig och jobbar riktigt bra med sina bakben nu. Om någon hade ställt upp denna enkla övning i höstas så hade vi inte klarat den. Thats it =) När vi var värdiga såg vi ut som en hög monster, blöta och massa snö på oss. Jag fick skynda mig när jag var klar då jag va så blöt och kall att jag inte kunde ha jackan på mig. Men var tvungen att spola av Cassadors ben och fixa med honom så han kan må bra ute i hagen, hästen först, sen utrustningen (måste putsa och fixa sadel och träns) och sist jag. Väl hemma sen hoppade jag in i en kokhet dusch och slängde kläderna i tvätten. Fy för blött väder!!
 
 
 
 
 
 


Postat av: Emelie Andersson
2015-01-09 - 16:50:16

Ja jag håller med dig, jag blev också jätteblöt :/

URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2015-01-09 - 19:08:24

Men fy vilket trökväder :S

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥
2015-01-10 - 22:42:18

Hahah så där brukar jag också se ut... :)

URL: http://neapocalypse.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: