Nu börjar det kännas


 
 
Började morgonen hos Sas idag, fick sällskap i ridhuset av två andra, en kompis och hennes mamma. Så mysigt och Sas kändes lite piggare idag, även mycket mer följsam. Däremot så är hon väldigt långhårig, ser ut som en blandning mellan nordsvensk och Islandshäst, men vi alla vet ju att det är insidan som räknas. Hennes ägare va lite tveksam till att klippa henne nu, då det skulle kunna påverka pälssättningen, någon som är duktig på de här med päls?? Då det ska bli runt 15 minus nästa vecka vilket man ju inte släppa ut en långhårig och svettig häst i hagen. Cassador får ju aldrig så mycket päls som en normal häst, men har är en riktig skitgris så det är lättare och att hålla rent en klippt häst, även skönt när han svettas.
 
När jag va klar med häst nr 1 åkte jag till Cassador, ska bli så skönt att ha hästarna på samma ställe sen. Cassador gick ute så jag fixade allt i stallet först, sen fixade jag ett räcke på banan och det stod redan en studs som jag kunde hoppa lite på med. När jag hade joggat fram Cassador så kändes han slö, det hade ju aldrig hänt tidigare. Så jag tänkte, hur ska det gå i morgon?! Men han vaknade till liv efter några språng och shit va fin han va idag, trimmade på ett räcke med markbom på båda sidorna. När jag rider an ett räcke som detta nu sitter jag bara och väntar på att han ska bli spänd och sticka, men han känns väldigt cool och harmonisk i kroppen nu. Visst suger han tag i hindret och det vill man inte ta bort, men måste fortsätta jobba med sprången, rund, låg och mjuk.
 
Jag har även putsat och packat ihop lite inför i morgon, undrar vart jag lagt nummerlappen?! Så nu börjar det kännas att det är tävling på G, badade även Cassadors ben och svans, i kallt vatten :(. Fixade en "inpackning" i svansen då jag vet hur ren min häst kommer att se ut i morgon.
 
 
 
 
 


Postat av: Caroline
2015-01-30 - 14:51:12

En del säger januari och en del säger februari är sista gången man kan klippa. Jag har alltid klippt mina hästar i februari och de får fin sommarpäls. Finns ju ändå tävlingsfolk som klipper året om...

URL: http://ridemyhorse.blogg.se


Postat av: saga
2015-01-30 - 20:00:20

Sjukt snygga träns! :D

URL: http://sagapaulsson.blogg.se


Postat av: mamsen
2015-01-30 - 20:35:53

lycka till i morron pärlan och prinsen =))
kramis

Postat av: Emelie
2015-01-30 - 22:36:18

Jag har första helgen i februari (alltså denna) som sista helg att klippa, min tränare sa så till mig och jag går ju såklart efter vad hon säger :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: