#nermedhälen


 
 
Fick tips av en vän, då jag har problem med mina flygande fötter i språng. Ps of Sweden ligger bakom dessa tyngder som ska hjälpa en att trycka ner hälen. Någon som har testat dem eller vet någon annan som provat??
 
 
 
 
Jag är inte ensam ialf... ;-) 
 
 


Postat av: Philippa
2015-01-24 - 22:40:37

Måste säga att bilden ser lite rolig ut, haha.

Är det verkligen tillåtet att ha hältyngder på tex stilhoppning eller dressyr? Borde det ite vara. Syftar på tävlingar då. Tror det finns bättre sett att trampa ner hälen och det kanske ligger något bakom problemet. Jag drar i bland upp hälen och då är det för att jag skänklar "på fel sett" så då får jag jobba med att komma runt hästen istället för att dra upp hälen osv.

Fast det är bara en tanke!

Svar: Jag tror bara det är till för träning, men hur blir det om man plockar av dem sen?! :) Vill veta om någon har använt dem och va de tyckte :)
Ica

URL: http://hopplapallarna.blogg.se


Postat av: Emelie
2015-01-25 - 00:22:10

Jag köpte faktiskt en equipe linnea special för ca 3 veckor sedan, och i min gamla hoppsadel var inte mina skänkar riktigt helt stilla och inte placerade i sprången där jag ville ha dom, men nu i den nya sadeln sitter de som en smäck, och det är jätte roligt att min gamla sadel gav så kasst stöd för mig, och vilken skillnad man känner! Heeeeel nöjd här och lyckan var verkligen stor efter utprovningen ;)

Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥
2015-01-25 - 15:13:54

Skulle istället jobba på problemet från "roten" istället :) när du sen tar av tyngderna, kommer du fortfarande komma ihåg att hålla hälen låg?
Försök bara när du rider nästa gång säga till dig själv innan du sitter upp - nu fan ska hälarna mot marken. Och så påminner du dig själv typ var tionde sekund till att börja med, tills det sitter! :)

Svar: Helt rätt, men jag behöver lite hjälp då min häst skjuter på, ingen vanlig galopp och språng den där studsbollen ;-) MEN vet du vad, jag sitter redan och tänker. Ner med rumpan, ner med hälen, stilla hand, mjuk hand, upp med huvudet... heeela tiden ;-) haha. Och ja, det har ju blivit bättre men vill att det ska bli riktigt bra!!
Ica

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: Tilde
2015-01-27 - 18:54:42

Jag har dem och de funkar jättebra! Jag hade samma problem som du men inte längre.
När man tar av dem känns det lite som att de sitter kvar och hälen stannar oftast där den ska vara.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: