Mycket jag vill berätta..


 
 
Det är så mycket jag vill dela med mig just nu, nya stallet, mitt liv, hästarna, framtiden m.m. Men var sak har sin tid och jag har just nu valt att lägga lite mer tid på detta och lämnat er utanför, men lovar att berätta. Just nu svävar jag på rosa moln, Cassador har aldrig varit så fin som han är nu och JAG har aldrig ridit så bra. Jag ler, hela jag ler, från topp till tå. 
 
Idag var det hoppträning på schemat och om exakt en vecka så är det premiär för första tävlingen, weii, jag är så taggad på detta. Behöver jag tala om för er att det finns en fyrbent som kommer vara minst lika om inte dubbelt så mycket ^^. Han om någon vet hur man TAGGAR till, den dagen jag måste väcka han på tävling, då har någon drogat honom. Det har ju verkligen båda sin fördel och nackdel, men jag har inte lärt mig att ta tillvara på den på rätt sätt. NU jäkla ska jag göra det, jag ska rida och vi ska fajtas med en harmonisk ridning. Jag kan bara inte med ryttare som rider utan känsla, flänger hit och dit och hästen är stressad. Ja då kan ni förstå hur dåligt jag mått när jag sett mig själv på film. Jag kommer däremot aldrig att radera mina klipp, både ni och jag kan se dem när som. Jag döljer inget, det är mitt förflutna och en fas jag har tagit mig igenom. Nu blickar vi mot framtiden, ser verkligen fram emot vad den har att erbjuda. 
 
Jag har nu tappat räkningen på hur många gånger jag tränat för Pernilla, många och helt underbara pass. Känner inte ni att ni har hopptränat någon gång och det gått dåligt?? Inte en enda gång har det gått dåligt, ja menar. Vi blir ju inte proffs och stjärnor på en dag, man måste lära sig att ta en sak i taget och inte vara så girig. Jag har alltid fått lära mig att ta vara på det lilla i livet, det har jag tagit med mig på träningen. För varje träning så har vi utvecklats, det har aldrig gått dåligt, för skulle man hamna i den situationen så guidar Pernilla mig igenom det och vi avslutar ALLA pass positivt.
 
När jag började träna för Pernilla så var Cassador spänd, kunde absolut inte rida utan graman utan att han blev ännu värre och hoppade flackt. Ni kan se hur hans bakben skjuter ifrån mer, är spända och vinglig i kroppen. Jag som ryttare, rider ju fruktansvärt. Vinglar och har noll balans i vare sig kropp, ben eller händer. Ni kan se stor skillnad på mig och Cassador från bara oktober till nu i januari, alltså, detta är lycka för mig och väger större än guld. För det jag och Cassador bygger upp och kämpar mot nu, det kan INTE köpas för något guld i världen. Nu är det bara han och jag, och vi ska ta med oss träning till tävling. Kan inte Pernilla komma och coacha oss kommer jag att ha henne i mitt huvud, vi kommer att klara det. För vet ni vad, vi gör detta tillsammans och tillsammans är man starka <3
 
 
Oktober 2014, vingligt och ingen rytm. (med graman)
 
 
 
 
 
Januari 2015, stabilt och samma tempo hela tiden. (utan graman)
 
 
 
 
 
Vad säger ni mina fina vänner? =)
 
 


Postat av: Caroline Bågfeldt
2015-01-24 - 21:29:47

WOW!! Även om han är pigg så ser det verkligen ut som att han lyssnar så bra på dig. Så himla fint ridet! :D

Svar: Tack fina du Carro, ja det är en helt otrolig skillnad =D =D Jag fattar inte att det är samma häst som jag äger när jag tittar på filmerna!!
Ica

URL: http://carolinebagfeldt.se/


Postat av: Lisa
2015-01-24 - 22:32:34

Wow! Gud vad kul att se en sån fantastisk skillnad! Jäkligt bra! 😃😃

Svar: Tack :D Jag är så glad över detta <3
Ica

Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥
2015-01-24 - 22:48:43

Det är jättestor skillnad :) Det märks att ni inte bråkar lika mycket, även om han är pigg som en ärta ;) <3

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: Philippa
2015-01-24 - 22:49:01

Oooooj vilken skillnad. Det går fort framåt när man har kul. :)!
Din sits har utvecklats något enormt och hans luftiga språng i andra filmen, till och med hopprädda jag skulle vilja sitta på då, ser såå härligt och mjukt ut!

URL: http://hopplapallarna.blogg.se


Postat av: Michelle
2015-01-25 - 00:57:18

Fan va duktiga ni är!! 2015 blir ju ert år helt klart, fasiken va kul det ska bli! Blå-gul rosett till er<3

URL: http://michellehall.blogg.se


Postat av: emelie behrmann
2015-01-25 - 08:51:24

Så stor skillnad! Du är såååå duktig!
Jag tror nog att det är en tvåbent som bidrar till ditt lyckorus ;)

URL: http://komkoma.blogg.se/


Postat av: emelie behrmann
2015-01-25 - 08:53:51

Så stor skillnad! Du är såååå duktig!
Jag tror nog att det är en tvåbent som bidrar till ditt lyckorus ;)

URL: http://komkoma.blogg.se/


Postat av: Gitta
2015-01-25 - 23:00:37

Alltså WOW! vilken skillnad och ändå inte på så lång tid egentligen. Man ser verkligen att han lägger energin på rätt ställe nu. Ni har en fantastisk fin ritt och ett jämt tempo hela vägen. Så roligt, ni är så duktiga båda två. Bara önskar vi kunde hoppa så ;) / Gitta

Svar: Åh tack fina du <3 Men kan vi så kan ni!! Massa träning, is i magen och en sak i taget. Ibland behöver man börja om från början för att ta sig förbi hindret <3 Så glad att vi gjorde det!! Tro på dig, tro på er och ni kommer att lyckas!!
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: