Maj 2014


 
 
 
Tävlingarna fortsatte in i Maj och det gick bättre på träningen men sämre på tävling. Cassador va ett rent helvete att rida just nu, det var inte roligt alls. Han stegra, kickade, va väldigt spänd och helt galen på framhoppningen och även inne på banan. Jag sa det då och säger det fortfarande, tänk om han hade stannat istället, vägrat och gett upp så man kunde lösa problemet då. Men ingen och inte jag, kunde lösa de problem vi hade, det var inget som funkade.
 
 
 
 
 
Får ju magsår när jag tittar på klippet, spana in sprången i den rödvita kombinationen. Hua.. Cassador är verkligen en studsboll och har absolut inga problem med höjderna, men om han kunde använda sitt hjärta och rätt teknik med den ridningen jag besitter nu så kommer förhoppnngsvis allt se väldigt annorlunda ut 2015. Jag ser faktiskt fram emot alla dessa filmklipp och kunnde jämföra 2014 års rundor med 2015. För vi åker ju till nästan samma tävlingar varje år.
 
 
 
 
 
Under nästan hela 2014 följe Lexi Mudifaj med oss tappert, hon har nog fått se det mesta av våra sidor på både hemma och på tävling. Jag är evigt tacksam för allt stöd, alla underbara fotografier och filmklipp som Lexi har fixat. Det är tack vare henne som denna blogg kan blomstra med så mycket material från våra tävlingar och även allt annat som händer, tusen tusen tack bästa Lexi <3
 
Foto: Fredrik Jonsving
 
 
 
 
Mycket ups and downs, mest downs på tävling och bästa Lexi fångar alla moments på bild. Tyvärr blev det väldigt mycket av dessa bilder ni ser nedan. Det fanns absolut glädje vissa stunder men mest var det slit, fläng och väldigt jobbigt från oss båda.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag började även gå i tankarna varför han gjorde som han gjorde och varför inte jag kunde lösa problemet?! Allt möjligt gick igenom mitt huvud, problem med ryggen, munnen, ben och även om jag va problemet. Inget sa det till mig, ingen sa vad det var för fel på min häst och ingen kunde hjälpa mig. Hade Cassador börjat vägra och vägra så hade jag självklart åkt till veterinären direkt, men eftersom det inte va något större fel på honom och ingen sa något på träning så tog jag inte tag i det direkt. Men nu, lite in i maj så kände jag att det var dags. Han gicks igenom från topp till nå, någon låsning och lite spänd men annars ingenting.... Jaha, tänkte jag, det kunde ju inte bero på det?! Eller jag ville tro det men innerst inne så visste jag, det var inte han utan det var jag.
 
 
 
 
 
 
 
Kommer ni ihåg denna bild som jag la upp under maj månad, jag bad er gissa ålder och vem?! Ni trodde det var Cassador och om man tittar på kroppen så kunde det varit så men icke. Det är min lilla Corvette som är 1 år gammal.
 
 
 
 
 
 
Jag och Fredrik Jonsving va ute i skogen och gjorde lite plåtning, blev några riktigt läckra bilder som jag gillar. Detta är jag, ett troll med ruffsigt hår ute i granskogen, det gillar jag.
 
 
 
 
 
Tävling på hemmaklubben och jag fotade en riktigt rolig bild, vilken väg ska man ta, right or chicken?! =) Självklart är vi inga chicken jag och Cassador så vi hoppade vattengraven. 
 
 
 
 
 
Cassador var fortfarande lite i det tunnaste lagret men hade ändå lyckats biffa till sig. Lite muskler men inte ett uns fett på kroppen. Vi människor idag, de som bygger muskler på gymmet, de bulkar och bygger upp vätska/fett innan de omvandlar det till muskler. Det är något som jag försöker göra med hästarna med men det blir ju svårt när man inte kan öka massan på en häst innan musklerna ska byggas. Därför är jag noga med att inte försöka minska på höt om ex Corvette blir lite stor efter bete och vila. Man vill ju göra det för att det ska gå snabbare men jag tror inte att det är en bra lösning. Låt de äta en bra mängd mat och rör på de mer, skritta mycket och låt hästar vara hästar och äta :) 
 
 
Snygg är han ialf, min lilla equipeprins <3
 
 
 
 
Trots vår jobbiga tid på tävlingarna så gjorde vi små framsteg, jag försökte se och ta tillvara på varje liten solglimt i våra rundor. Det som va bättre, ibland, var Cassadors språngkurva. Han hoppade väldigt ofta flackt men mindre 2014 än 2013. Det gäller för oss nu 2015 att jobba med kraft bak i sprången, inte hoppa som vi gjorde innan för vi har inte fått med bakbenen. När Cassador är avspänd i sina språng så sparkar han ut med bakbenen, men kniper när han är spänd. Mycket att jobba på men skam den som ger sig!!!
 
 
 
 


Postat av: Annaokexi
2015-01-09 - 15:03:31

Jag är evigt tacksam och så glad att jag fått följa med och utveckla min fotografering med er! Så glad att jag hittade dig och nu köttar vi 2015!!!!! Massa mysiga fotograferingar :D kram på dig! // Lexi

Svar: Tack fina och bästa du, ja, jag hoppas verkligen att detta år blir MYCKET bättre än förra <3 Vi ska ha SKITROLIGT!!! Men det har vi ju nästan alltid, hihi Massa kramar <3
Ica

URL: http://Annaokexi.blogg,se


Postat av: Olivia
2015-01-09 - 22:32:06

Vilka fina bilder :)

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://alwaysalright.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: