Kyla = Galen häst


 
 
Förra veckan trimmades Cassador igenom ganska mycket, jag har ökar succesivt och tycker verkligen att han är finare än någonsin nu. Så igår skrittades han bara ut av en kompis då jag va i Helsingborg FRK heeela dagen. Idag skrittade jag ut en lång runda barbacka... och herrejösses vad crazy han va. Jag menar, vi rider ju samma runda varje vecka och ibland flera gånger. Samma stenar på samma ställe och samma stock, postlåda m.m. är den samma. Däremot så bygger de om ett hus där vi passerar och idag bar de på en lång presenning och Cassador blev spänd men och sprallig men höll sina fötter på marken. Vek sedan av upp i skogen och där låg en stor sten, "AAAAH", skrek Cassador och exploderade. Reste sig och vände men jag satt på ett fleecetäcke som jag kunde ta ett tag i och blev riktigt bestämd och vände på honom igen  och tryckte han förbi stenen, samtidigt som jag ställde han ifrån "faran". Hopplöst fall vissa gånger, han är alltid lika rädd på samma ställe men idag flög han i luften. Så jag kände inte för att skritta runt barbacka med en bomd så jag gick och klättrade i den branta backen, gick upp och ner sammanlagt 7 gånger. Sen började han slappna av mer så jag kunde fortsätta skritta runt banan. Tog två varv runt och i slutet va han riktigt riktigt fin. Flyttade han sidleds på rakorna och trimmade han lite i skritt. På sista rakan så fattadejag galopp i en lagom brant backe och fortsatte sedan på raksträckan, han blev lite spänd och rädd för småsten och ispölar men fortsatte sedan riktigt lugnt och jobbade på som jag ville. Skrittade direkt hem efter detta och berömde honom. Riktigt riktigt fin va han i slutet och en bomb i början. Känner ni också av att kylan sätter spöken i hästarna?? Hur blir era hästar vid kylan?? 
 
På måndag (om en vecka) kommer en veterinär ut och ska kolla Cassadors tänder, vaccinera, göra böjprov, kolla igenom kroppen och lite kiropraktik om det behövs. Ska bli skönt att kolla igenom honom innan tävling nu, hade velat göra det tidigare men inte vetat vem jag ska ta. Man hör det ena om den andra hela tiden och svårt att bilda en egen uppfattning när man heller inte bara vill prova någon som inte har fått bra omdömen. Denna tjej har jag bara hört bra om, och hon kommer även ut till oss så det är ju extra skönt. Kommer att berätta vad hon gör med Cassador och även resultat. 
 
 
 
 


Postat av: Natalie
2015-01-05 - 13:24:32

fin blogg!

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://nataliestrande.forme.se/


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞
2015-01-05 - 16:04:15

Han ser verkligen ut som en riktig sporthäst!! Han är ju liksom den modellen <3<3 Smal, men inte ohälsosamt smal så revben och typ höftben sticker ut utan liksom genetiskt smal haha, som en pointer (hund) vi hade en gång :) såhär ser dom ut: http://www.dogs-and-dog-advice.com/image-files/pointer_dog.jpg

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: MalinKalin
2015-01-05 - 20:50:24

Ja Diana blir också helt knäpp när det blir vinter :P

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: jessie
2015-01-06 - 08:15:04

Min lilla fluff bir likadan och specielt om det blåser med då är all farligt och varenda sten är ett köttätande monster haha

URL: http://meandmyeiro.blogspot.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: