Nu är vi REDO!!


 
 
Idag red vi ut, jag, Marie och Ullis, på Corvette, Sas och Ior. Mycket duktiga hästar men Corvette var en aning överglad att få galoppa ute så nästa gång blir det bara hon och jag. Nu kan jag en runda till ialf och den va riktigt härlig med raksträckor och mysig miljö =)
 
Jag brukar trimma Cassador på lite hinder dagen innan tävling så han inte behöver ladda för mycket på tävling, jag kommer aldrig att kunna träna bort tävlingstagget men det vill man inte heller. Men skönt att finslipa lite dagen innan så allt stämmer och känns bra. Jag ville inte hoppa mycket och heller inte bygga fram en massa så jag valde två sockerbitar med ca 6,5-7m mellan och sedan lite mindre än 14 meter upp till en oxer (3 språng). Jag började med att ha Cassador lite på lina, men han kändes så cool så blev inte mycket. Sedan va han lite tittig i hörnen och pyttelite spänd så jag red mycket fram i traven, han gillar det och kommer snabbt till arbete och frustar gott. Gjorde likadant i galoppen, red mycket fram i början, sedan varvat med lite mindre volter och sedan fram igen. Testa gas och broms och verkligen rida honom hela tiden. Kändes otroligt fin! Sedan hoppade jag fram några gånger på sockerbitarna, först en i taget på volt och sedan hoppade jag båda två. Sist la jag till hela övningen och då kom jag någon gång på låg höjd och sedan höjde vi upp lite. Hoppade inte många språng utan valde sen att lägga upp kryssoxern till ett räcke bak och kryss fram. Sa till Marie att jag kommer två gånger, en gång i varje varv och gör vi det bra räcker det. Jag gillar inte att sitta och nöta och nöta med mina hästar. Cassador ska tävla i morgon och ska inte bli trött av dagens pass, det är enbart en liten check, samt att han ska få hoppa av sig lite. Han kändes såå underbar, jag hoppade av direkt efter det sista ni ser i filmen och pussade och kramade honom. Hela jag rös av glädje <3 Min fina, fina Cassador!!!
 
 
Jag kan både känna och även se på filmen, han bara leker och tar knappt i :)
Min fina lilla dressyrhäst <3
 
 
 


Postat av: Victoria Johansson
2015-02-13 - 19:47:14

Alltså vilken skillnad!!!! Man kan knappt tro att det är samma ekipage! :D

URL: http://victoriamj.blogg.se


Postat av: Ida Barsk
2015-02-13 - 22:50:29

Fint det ser ut! Spetsade öron från första till sista språnget :D

URL: http://idabarsks.blogg.se/


Postat av: Andrietta Svärdh
2015-02-14 - 00:16:33

Åh vad han är fin!!

URL: http://andriettajosefin.horseworld.se/


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥
2015-02-14 - 15:31:00

sjukt fina <3<3

URL: http://neapocalypse.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: