Livet är hårt ^^


 
 
What a day!! Åkte till stallet vid 8, fixade boxarna och sedan red jag ut med mamma Ullis och Sas och Ior fick följa med. Solen visade sig en liten stund och wow, vad glada vi blev. Idag fick jag känna på lite Sas-kan-ha-sadeltvång-skutt. Två gånger sköt hon rygg med mig på men sen var det bra igen. Kändes sedan pigg och glad i skogen, men lyssnade väldigt fint.
 
Cassador va helt sjukt fin idag <3 Märks tydligt nu vilket band vi har, han kommer till mig i hagen och i både hantering och ridning så lyssnar han på mig. Håller sig nära och är en grym fotomodell. Passet jag red va inget jättekrävande men lite finslip blev det, så fin och mjuk <3
 
Corvette fick trimmas på timmar idag, alltså tömkörning. Inte gjort det på väldigt länge så det kändes lite ovant och speciellt på Corven. Jag börjar med att göra små rörelse på liten volt i skritt, viftar lite på tömmarna och få henne att gå runt mig med bjudning framåt, samt att jag rör henne med linorna så hon inte ska bli rädd för dem. Får henne sedan att trava runt mig, i olika tempon och i början ville hon gå så nära mig som det gick, sen tillslut fick jag ut henne. I galoppen va hon fin, kickade några gånger men hon stack aldrig för mig, väldigt lugn Corvis och duktig <3
 
Jag lunchade i stallet, åkte sen hem och somnade, vaknade upp 1h 40 minuter senare ^^ haha. Trött tjej!!
 
 
 
 


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2015-02-05 - 07:17:17

De där eftermiddagslurarna är så sköna! Härligt att det går bra med Corvette, jag ser fram emot att läsa mer om henne.

URL: http://escapingreality.spotlife.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: