Blev en sen natt


 
 
Hade oro i magen hela kvällen, fick sms om att Cassador inte mådde bra. Höll kontakten och läget blev bättre men ändå va han konstig. Kunde inte bara åka hem och sova, så jag åkte ut till stallet och mötte en orolig Cassador i sin box. Han hade gått runt, runt och gjort en cirkel i boxen. Så jag tog ut han och gick till ridhuset, gick ett varv men sen släppte jag honom. I en timme skrittade han och travade lite, inte en enda galoppfattning eller bus. Han stannade upp några sekunder men gick sedan konstant. Något stämde inte, han var verkligen inte sig själv. Han undvek både mig och utgången i 40 minuter. Normala fall brukar han springa till både utgången och även mig, men han visade tydligt att han inte ville gå in. Tillslut, efter en timme så kom det en lagom stor bajshög. Huh, magen funkar ok ialf, men pluttarna va rätt fasta/hårda. Cassadors avföring brukar vara lite lösare pluttar, så jag började fundera på om han va hård i magen?! Men varför va han så orolig i hela kroppen?! Inte alls lik koliksymptom, inte hängig, rulla sig, svettig eller febrig. Han drack vatten som jag gav han från en liten hink, men han drack inte från den han hade i boxen. Stannade även kvar en stund i stallet, mockade boxarna och höll ett öga på Cassador. Så vi får se hur han mår i morgon, min fina lilla prins <3
 
 
Så glad att man har ridhus <3 
 
 
 
 
 


Postat av: Susanna
2015-02-06 - 10:57:46

Åh nej, vad jobbigt. Hoppas han mår bättre nu!!

URL: http://susannalundgren.blogg.se


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2015-02-06 - 14:59:19

Usch, håller tummarna att det bara var "magknip" och inget annat!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: MalinKalin
2015-02-06 - 16:58:50

Nämen stackars lillplutten då. Hoppas allt ordar sig med honom!

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Gitta Lindh
2015-02-06 - 20:18:17

Hoppas det är bättre idag :) / Gitta


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: