<3 - inlägg fredag


 
 
 
Du kom till Sverige som 5 åring, du var en dröm, ibland en mardröm. Några tyckte jag skulle sälja dig, jag var en amatör och inte värd dig. Du var helt enkelt för bra för att vara sann, du var en dröm, du ÄR en dröm. Min fina, underbara och fantastiska hopp(dressyr)häst, Cassador.
 
 
3 år har nu passerat, det har varit 3 väldigt turbulenta år. Ups and downs, ja detta var vardagsmat för oss. Jag levde på hoppet varje dag, idag kanske var en bra dag, men ofta blev det jobbigt och tårarna rann ner för kinden.
 
Är han till salu?? Är han till salu?? Är han till salu?? Många frågor men samma svar, nej jag kan inte sälja honom. Han var min dröm, en ovanlig dröm, en svår drömma att leva.
 
Cassador är en mycket känslig individ, men ändå ganska hård. Han är hästen som ALDRIG någonsin, ger upp. Trycker du på startknappen så skulle han ge allt tills han faller ner död på marken. Sådan är han, en maskin.
 
Cassador har stått ut med mig i 3 år, han har gett mig mer än jag gett honom. Jag har och kommer alltid tänka på mina hästars bästa, men det jag trodde va bra för honom var helt fel. Nu känner jag, med rätt tränare, stora hagar, hagkompis och fri tillgång på mat, att det är detta han behöver. 
 
Cassador har hoppat när jag har satt han i skiten, han har tagit sig runt en bana felfritt när jag har ridit som en sopa. Även de dagar när han inte velat gå in på banan, så räcker det att man trycker på start-knappen så ger han allt och lite till. Det tåras i ögonen när jag skriver detta, för han har verkligen offrat sitt liv för mig och han har verkliget gett 200% dessa 3 år. Även om ridning och kommunikationen inte varit bra det sista så har han alltid ställt upp för mig. Tittar man på resultatet från alla dessa år så kan man inte säg att dem är dåliga, visst har jag ridit som en sopa men han har gett allt. Han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, han är hästen som jag egentligen aldrig skulle köpa. Cassador, han är om någon, ONE OF A KIND <3 
 
 
 
Bilder från första året <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney! - ・゚♥ ✞
2015-02-14 - 07:11:57

Ni är så perfekta tillsammans <3 du behöver någon som honom och han behöver någon som dig <3

Svar: Tack va gullig du är :)
Ica

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: MalinKalin
2015-02-14 - 15:26:42

Han är så himla fin :)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: