Tacksamhet


 
Nu är det inte många dagar kvar till julafton och vi springer på stan för att hinna med alla julklappar. Ångest och stress är två väldigt vanliga ord i dessa tider. Jag tror detta drabbar väldigt många vuxna då omgivningen förväntar sig väldigt mycket av dem. Barn skriver långa och dyra önskelistor, där de i sin tur förväntar sig att minst ett går i uppfyllelse. Ingen förälder vill se sina barn besvikna på självaste julafton. 
Många vuxna glider på räkmacka av snålhet att aldrig själv ha julafton eller laga någon mat. Min mor va trött att stå själv med julen varje år så hon införde knytkalas och att vi familjer som firar ihop turas om att ha det. Jag tror fler familjer har det så idag, ingen ska behöva stå med allt själv. 
 
Julafton för mig är en dag då vi äter lite väl mycket god mat och umgås med något Tomten aldrig kan ge i present och det är min fina familj ❤ Visst gillar vi presenter allihopa men min Mor och Far har lärt mig att aldrig bli girig eller sluta uppskatta det man redan har. Jag har fått kämpa för att få vissa delar i mitt liv och jag tror det är viktigt för allas utveckling i livet att inte allt serveras på silverfat. Jag ser och jag lär mig. Varje dag är en ny dag och man måste se lite längre än vad man når. 
 
Lär er att visa tacksamhet, speciellt till era föräldrar. En vacker dag står de inte där bredvid er ❤ Ta hand om varandra.
 
 
 
 
 Älskar min familj, vi är lite annorlunda och rent av lite galna, men finare familj kunde jag inte få. ❤
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: