Underbar dag!


 
 
Idag fattas inget, jo en sak men det kommer till helgen ;-) Idag började jag med en härlig sovmorgon, sen åkte jag till stallet för att trimma min galna prins. Ja han var allt annat än roligt igår, tänkte köra intervaller i en backe men Cassador ville en gång sedan skulle han stegra i protest, flera flera gånger. Så igår var det faktiskt skottpengar (inte bokstavligt) på honom. Ny dag idag och jag har verkligen förmågan att glömma gårdagen, vilket är så skönt när han är ett monster. Vi trimmade i ridhuset, ställde fram två småhinder på medellinjen med 21m mellan. Normala fall kommer man med 5 galoppsteg men jag varierande och ville försöka klämma in så många jag bara kunde, UTAN att han blev studsig, spänd, sen eller stressad. Det fixade vi och vi fick in 11 stycken och det är helt magiskt coolt för mig med tanke på vad vi har gått igenom. Trodde aldrig han skulle bli så lugn och fin, samt arbetsvillig. I morgon ska vi åka ner till Ängelholm och hoppträna. Pernilla ska rida Cassador först sen jag, spännande.
 
Efter stallet idag va jag bjuden på lunch på Niklas och Isabellas båt i Haverdal. Det va så gott och mysigt, vädret på havet kunde ju inte blivit bättre. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: