Hylte ryttarförening


 
 
Idag åkte jag och en vän till Hylte Ryttarförening med Cassador för att övervinna min rädsla som tyvärr har smugit sig på mig. För en månad sedan kunde jag och Cassador inte ta oss över 60 cm, det gjorde att han tappade suget och glädjen till att hoppa, även jag likaså. Idag gjorde jag bort mig i första klassen som ni redan läst om, men det visste inte Cassador utan han kanske tyckte att det va fruktansvärt lång väg till sista hindret (hela fyrkantsspåret och lite till). En liten miss vid sista hindret i omhoppningen i sista klassen också som jag tar på mig men hade det varit Cassador förr så hade han hoppat. Jag har bytt bett på honom och det kommer att ta ett tag innan han accepterar det fullt ut och vågar ta mer initiativ men det han gjorde idag va fantastiskt och jag är så stolt över både honom och mig. Jag själv tycker att dessa två rundor är, trots mina missar, stort steg i rätt riktning. Ni får jättegärna kommentera vad ni tycker där hemma, ni vet att jag älskar all möjlig feedback för jag vill bli bättre. Även om jag och Cassador har fått backa några steg så ser jag väldigt positivt till detta, allt kan bara bli bättre med sunt tänk och mycket träning.
 
Hylte Ryttarförening är en jättemysig tävlingsplats men det tog alldeles för lång tid mellan klasserna. Det var väldigt få starter men trots det så drog det ut på tiden. Något som jag däremot blev väldigt glad och överraskad över var att mina föräldrar dök upp utan förvarning. Jag skrittade runt och väntade på min tur och så fick jag syn på de uppe på kullen, jag blev så glad och kunde inte låta bli att ropa på vår hund, som därmed blev helt galen när hon inte fick komma och hälsa på mig. Vi älskar att överraska varandra och jag ville inte vara sämre så jag tog och åkte hem direkt efter tävlingen, packade min väska och drog hem till småland. Påvägen köpte jag kräftor, räkor, ostar och tilltugg. Väl hemma körde jag en lite omväg runt husen för att de inte skulle se bilen, smög mig på dem och skrämde bokstavligt livet ur dem. Haha, då var jag nöjd, aldrig sett pappa så skrämd :) 
 
 
 
Sista hindret är inte med på filmen ^^ ( vi kan lotsas att ni ser hela bana ;D)
 
 
 


Postat av: Sofie
2015-08-02 - 22:20:25

Jag tycker det ser superbra ut :D Kan du inte skriva ett inlägg om hur man övervinner hopprädsla? :)

Svar: Tack! Absolut 😊 Ska försöka få in det i morgon men lovar inget, ska umgås med min mor och ta en lååång sovmorgon 😉
Ica

URL: http://ponnylycka.horseworld.se


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2015-08-03 - 03:01:10

Det var ju jättefina rundor även om det blev lite fel, men själva hoppningen och tempo och allt sätt ju toppen!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: