Äntligen helg!!


 
 
 
och... ÄNTLIGEN TÄVLING!!!
 
Jag älskar verkligen att tävla! Jag älskar att fixa allt inför tävling, göra Cassador fin och putsa allt. Sedan älskar jag stämningen på tävlingsplatsen, träffa massa underbara människor och sedan ge allt inne på banan. Jag är verkligen en tävlingsmänniska!!
 
Allt är fixat inför i morgon, packat, putsat och Cassador är trimmad. Han va otroligt fin idag, inte alls larvig eller tittig och kom till arbete direkt. Jag jobbar mycket med att lösgöra honom i bakpartiet då han variit så spänd där innan, värst har det varit i högervarvet. Men nu de senaste dagarna har det gått över i vänster, trots att jag är stenhård på att alltid trimma lika mycket i båda varven. 
 
I morgon ska jag hoppa de första klasserna, 90 cm och 100cm i avd B. Vi hoppar dessa klasser för att få tillbaka rutin och självförtroende, utan det kan man aldrig klättra upp i klasserna. Nästa helg är det tävling i Laholm och även då ska jag hoppa 95 cm och 100cm men avd A i sista klassen. Efter det får vi avgöra om vi ska gå upp till 110 cm och det gör jag så fall på hemmaplan, har anmält mig till det men när det är hemmaklubb kan jag avanmäla mig samma dag, smidigt :)
 
Vi har även två dressyrtävlingar inbokade i höst, vi ska lära oss LB:2. Ser verkligen fram emot detta och jag tror Cassador gör det med, han älskar verkligen att visa upp sig. Är även lite sugen att bygga på min utrustning med en snygg plastrong, någon som har tips på bra hemsida där man kan köpa en?? Inte för snordyr, lagom pris och helst utan bling. :) 
 
 
När jag hade trimmat klart Cassador idag och lämnat all utrustning i stallet gick vi in i ridhuset för att fortsätta att träna på att buga. Asså denna häst är ju makalös, jag ställde upp han mot väggen och skulle påbörja packning, då slänger han upp knät och frambenet och visar hur duktig han är :D Han vet ju att han får godis efter han lyft knät. Haha, han är för bra den där. Tänk om jag nu kan lyckas, så himla roligt!!
 
 
 
 
 
 
 
Saknar denna gråa skönhet, snällare turbounghäst fick man leta efter. Kunde slänga upp brorsbarnen utan att hon  rörde en fena <3 En sann vän jag kunde och kan lita på!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: