Weeii, vilken lyckans dag!


 
 
Hua va länge jag va i stallet idag! I 8 timmar var jag där och jag satte mig inte ner fören de sista 15 minuterna och tittade på när Carro putsade sin utrustning inför tävling i morgon. Ja sen satt jag iofs ner i sadeln några gånger också men haha, räknas inte ;)
 
Började med att fixa stallet, bar in massa foder. Sedan byggde vi fram lite hinder, det var två tjejer som skulle hoppa med sina ponnysar och jag med min lilla häst. Det är första gången Razzia hoppar med ryttare på och jag måste säga, vilken tuff brud. Fick över henne på några små och låga hinder och sedan kom jag på en minibana, hon gjorde det snyggt så då slutade jag. Hon kändes otroligt fin, positiv men lite jobbigt var det för oss båda. Jag tycker det är synd att man inte löshoppar sin häst som 3 åring och lär in det naturligt, Razzia har ju missat en massa i sn utbildning och ligger efter. Jag skulle löshoppat henne men hon känns mycket tryggare under ryttare och stabilare. Hon får mer panik när hon springer själv, en del hästar behöver en trygg hand när de inte har vanan inne. Ser det ut som detta är hennes första hoppning?? =) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det Cassadors tur, väntade på att Carro skulle komma tillbaka från Flyinge så jag tog mig tid och klippte Cassador. Gjorde bara en halvklippning då jag inte vill ha honom kal på rumpan, han har ju inte så mycket fett och muskler så jag tycker alt han kan få ha lite värme från sin päls. Egentligen behöver man ju bara klippa sin häst där de svettas, men visst blir det snyggast med en helklippning. Och vet ni vad, de flesta gånger jag klippt Cassador har jag drogat honom för han har absolut inte kunnat stå stilla. Idag sov han nästan, klippte både öron och huvud utan större protest. Det kändes så kontsigt så jag var tvungen att ta tempen på honom, då kan ni förstå vad förvånad jag var. Men jag säger det, detta nya ställe har gjort under på honom på bara några dagar. När jag tog in han från hagen idag ställde jag honom i boxen, lämnade honom för att plocka fram saker i andra stallet. Jag kunde höra honom genom väggen, men inget stress, gick till honom igen och där stod han och smaskade på sitt hö, alldeles alldeles ensam. Det är nästan så jag blir gråtfärdig när jag tänker på det, av lycka, ren lycka. Tänk va så lite kan göra så mycket under.
 
 
 
 
Precis när jag var klar med klippningen så kom Carro, vi hämtade våra svarta hästar och begav oss ut på en runda som Carro skulle "visa" mig. Haha, halvt vilsna, men den va mysig den med, hamnade vi på stranden som vi inte skulle egentligen. Det är nämligen så att hästar har precis nyligen fått lov att rida i denna skog så Carro är inte riktigt van vid vägarna och hitta, lite som en labyrint var det, svårt att hitta.
 
Men väl nere på stranden, ja jag har ju inte den bästa erfarenheten här. Sist Cassador var på stranden minns jag bara att han hade två ben... Så jag var väl inte jättepepp idag när vi kom ner, hade ingen aning om hur han skulle reagera, men tror det eller ej, han skötte sig exemplariskt för att vara han. Visst var han spänd men det var tiotusen gånger bättre än innan. Carros häst va lugn som en filbunke så jag kunde ta täten och bestämma lite hur Cassador ville ha det. Vi tog bara en länga i galopp och skrittade sedan tillbaka när vi kom till andra sidan, vilket var precis lagom start för Cassador. Vi måste ta en liten bit i taget nu för att kunna hitta en balans och ha riktigt roligt tillsammans.
 
I morgon är det tävling på HFK och jag ska dit, fixa med blommorna och sedan ska jag stå vid insläppet. Gillar att stå där för då får man träffa alla ryttare och även kunna se de rundor man vill se. När tävlingarna är slut åker jag direkt till stallet, skulle gentligen hopptränat för Pernilla på hemmaplan men tyvärr har hon fått förhinder <3 Så vi får hoppa på egen hand. Hoppas jag kan få någon att filma och kanske fota, hade varit roligt att ha. Så längesedan vi hamnade på hoppbilder nu, min fina lilla prins. 
 
 
 
 
 
 
Carro och Quick
 
 
 
 
När vi skrittade hem sen genade vi över fälten, se så mysigt, önskade nu att jag hade flyttat tidigare men men. Man ska alltid vara efterklok, ibland tror man inte att det kan bli bättre, men ofta är gräset grönare på andra sidan <3
 
 
 
 
 


Postat av: Julia Forsbacka
2014-10-05 - 07:30:46

Såg ju jättefint ut med Razzia!

URL: http://forcebacka.blogg.se/


Postat av: Theresia
2014-10-05 - 11:11:44

Åhh va fin desing du har!

URL: http://sandahl.blogg.se


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2014-10-05 - 14:32:11

Razzia hoppade jättefin och det är så kul att höra att allt går så bra med Cassador. Skönt att du har hittat ett ställe där han trivs!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: emelie andersson
2014-10-05 - 14:50:49

hur många hästar har du? :)
och vad mysigt att kunna rida både vid stranden och fältet. fusk ;)

URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se


Postat av: Tina
2014-10-05 - 20:07:49

Ser superbra ut med Razzia, hon såg varken tittig eller spänd ut!! Super!

Postat av: MalinKalin
2014-10-07 - 12:56:39

Det såg verkligen inte ut att vara första gången för henne!
Härligt att Cassador trivs så bra på nya stället :)

Svar: Ja det är helt otroligt vad det kan synas så snabbt :) Lugn som en gammal häst <3
Ica

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: