Ugglas frasgodis


 
 
 
Känner ni igen denna kokbok?? Detta är min allra första kokbok som jag lagade mina allra första recept från, bland annat Ugglas frostiskakor. Dessa ska jag gå och göra nu, om ni aldrig provat det måste ni göra det. Superenkelt och sååå gott!!
 
 
 
 
 
 
 
Ni behöver:

50 gram margarin
50 gram florsocker
75 gram cornflakes
1 msk kakao
2 msk ljus sirap

 

Gör så här:

Lägg margarinet, florsockret, sirapen och kakaon i en kastrull.
Rör om med en träslev på låg värme tills allt blivit blandat.
Stäng av värmen, häll i cornflakesen och rör noga igen, häll lite i taget så går det lättare.
Placera ut kakformar på ett fat.
Lägg ut en klick i varje form. Ställ in godiset i kylen och låt kallna.

 

MUMS, nu har jag snart goda fraskakor till myskvällen!!

 
 
 
 


Postat av: Lina Sällberg
2014-10-19 - 19:56:50

Haha den där känner jag igen! :)

URL: http://sallberglina.blogg.se/


Postat av: Julia
2014-10-28 - 13:20:54

Har slarvat bort receptboken här hemma och var väldigt sugen på dessa fraskakor! :(
Men så hittade jag ditt inlägg på receptet här! Räddaren i nöden! ;) Tack!

Svar: Vilken tur :) mina är uppätna men blev sugen igen, så lätt att göra och goda :)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: