En tankeställare till mina läsare <3


 
 
Jag tänkte jag skulle vänta med att visa detta klipp igen och jämföra skillnaden, MEN bara efter EN gång syns det. Vår första riktiga banträning sen 6 augusti och vår omkullridning, med massa hinder så är det ENORM skillnad. Detta är så stort för mig och jag vet att vi har TUSEN saker kvar att jobba med, men en sak i taget och få Cassador megalugn det första, bara så där, är det svåraste. Just nu vill jag försöka att inte dra och slita i hans mun men ändå vara konsekvent att han inte kan gå som ett ånglok, det kommer, det tar tid men vi kommer dit. <3
 
 
Sen tog jag bort ljudet på grund av att tränaren ville det, titta inte om ni inte vill se med musik. Vill ni höra röster får ni komma och kolla eller boka in en tid med Pernilla vett ja :) Lovar att ni ångrar er inte!!
 
 
 
Jag tänker på min häst först och främst nu och idag:
 
- var han inte stressad någon gång utan han gick på lite mycket ibland men jag fick tillbaka honom lugnt utan att dra och slita som jag kunde göra innan utan att tänka.
 
- frustade han igenom hela passet och jag kunde känna hur hans kropp var avslappnad även om han drog på.
 
- var han inte spänd, obekväm och överallt med ben och kropp. Han var framför skänkeln och det var en mycket mycket nöjd Cassador när vi var färdiga. Jag känner honom så väl nu och jag vet när han inte trivs i situationen och när han gör det.
 
 
6 augusti
 
 
 
 
 
12 Oktober
 
 
 
 


Postat av: Julia Forsbacka
2014-10-12 - 19:48:56

Vilken skillnad! Såg jättetrevligt ut!

Svar: Tack fina du :)
Ica

URL: http://forcebacka.blogg.se/


Postat av: jessica
2014-10-12 - 20:01:47

Vad roligt att se att det går så bra för er o att det är sån skillnad på honom! 😃

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://www.jemaax.blogg.se


Postat av: Gitta
2014-10-13 - 08:48:52

Alltså WOW vilken skillnad!! Å på så kort tid, det är så man inte tror det är sant :) Han är verkligen som en studsboll på första filmen och en helt annan häst på andra. Det måste kännas fantastiskt att själv se den förändringen? Du e så bra som inte gav upp, och sån tur att ni träffat rätt tränare för er :) Det är så man blir glad i hela kroppen :) Nu vill jag bara upp till stallet och träna ;) men måste jobba först ;)

Svar: Hihi, ja wow är så rätt ord ;-) Tack vännen för dina fina ord. Hårt slit och tid lönar sig, ha det mysigt i stallet sen. Kram
Ica

Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2014-10-13 - 08:59:11

Oj vilken skillnad! Det har hänt mycket sedan augusti. Tänk bara när ni har tränat ett ar månader till, ni kommer bli ostoppbara!

Svar: Åh tack finaste för dem orden <3
Ica

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: Erika Pettersson
2014-10-13 - 10:00:52

Super kul att det går framåt för er. :D

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: Sofia
2014-10-13 - 12:15:43

Det ser ju super ut!!
Härligt, det är du värd<3

Svar: Tack Sofia <3
Ica

Postat av: Tina
2014-10-13 - 20:59:54

Vilken skillnad! Jag är så glad för din skull, att du lyckades hitta en lösning, och inte bara gav upp som många andra skulle ha gjort! Strongt!! Kramar

Svar: Tack Tina, ja jag är så glad nu :)
Ica

Postat av: Linda
2014-10-13 - 22:04:29

Vilken skillnad! Kul!! :)

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://lindabj.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-10-15 - 12:13:55

Ja jättestor skillnad! Envisast vinner eller hur?! Tur att du inte gav upp. Ni kommer bli farliga på tävlingar framöver :)
Om det är så här stor skillnad efter så kort tid, tänk då hur långt ni har kommit till våren när ni tränat hela vintern :)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: